خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر کشور:

مدیران ناکارآمد پاشنه آشیل دولت‌ هستند/با پایبندی به قانون هزینه فعالیت حزبی را کاهش بدهیم

قائم‌مقام وزیر کشور با بیان این موضوع که دولت همواره حامی احزاب است، گفت: دولت پشتیبان مادی و معنوی احزاب بوده و این موضوع را طی سه سال گذشته شاهد هستیم که برخی فعالیت‌ها و سخنرانی‌هایی که در گذشته انجامشان ممکن نبود اکنون فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، مقیمی قائم مقام وزیر کشور در نشست خبری مدیران ناکارآمد را پاشنه آشیل دولت‌ها خطاب کرد و گفت: هر دولتی برای اینکه بتواند به وظایف و اهداف خود نائل گردد نیازمند مدیران کارامد و لایق است؛ لذا دولت یازدهم از این موضوع مستثنی نیست.

وی انتخاب مدیران همسو و کارامد را شاخصه اصلی انتخاب طی سه سال گذشته دانست و گفت: تلاش دولت این است که از مدیران کارآمد و همراه استفاده شود.

وی اشاره کرد: برخی مدیران همراه دولت و کارآمد هستند. برخی کارامد می‌باشند ولی همسویی کمتری با دولت دارند و عده‌ای ناکارآمد و غیر همسو بوده برخی دیگر همراه و غیر کارآمد می‌باشند، ولی تلاش دولت بر این است که از افراد همسو و کارآمد بهره ببرد.

مقیمی بیان کرد: همه تغییرات مدیریتی به این معنا نسیت که مدیران فاقد شاخص‌های لازم می‌باشند بلکه هدف موثر عمل نمودن برخی مدیران در برخی از وظایف است.

قائم مقام وزیر کشور در خصوص تغییر استاندار زنجان نیز گفت: آقای انصاری از مدیران لایق و کارآمد کشور محسوب می‌شوند و طی مدتی که در استان حضور داشتند اقدامات اساسی و زیر ساختی خوبی صورت پذیرفت ولی با توجه به ایجاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور، حضور ایشان در این سازمان می‌توانست مهم و اثرگذار باشد.

مقیمی تصریح کرد: اسدالله درویش امیری استاندار جدید استان از مدیران با سابقه و با تجربه و همسودولت می‌باشد و قطعا منشاء اثر و تحول در استان خواهند بود.

وی تاکید کرد: انتخاب استانداران بر اساس ویژگی‌های مناطق صورت می‌پذیرد.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود خانه احزاب را تشکلی صنفی اعلام کرد و گفت: این خانه برای پیشبرد اهداف غیر سیاسی از احزاب اصول گرا، اصلاح طلب و مستقل تشکیل شده که می‌تواند کمک حال احزاب باشند و این آمادگی هست که خانه احزاب استان نیز تشکیل شود.

مقیمی در پاسخ به اقدامات صورت پذیرفته در ستاد اربعین وزارت کشور گفت: این ستاد با مسئولیت معاونت امنیتی و انتظامی وزیر کشور تشکیل و جلسات خود را به‌صورت دائم با حضور تمامی استان‌ها تشکیل می‌دهد.

 قائم مقام وزیر کشور با بیان این موضوع که دولت همواره حامی احزاب می‌باشد گفت: دولت پشتیبان مادی و معنوی احزاب بوده و این موضوع را طی سه سال گذشته شاهد هستیم که برخی فعالیت‌ها و سخنرانی‌هایی که در گذشته انجامشان ممکن نبود هم اکنون فراهم شده است.

مقیمی با بیان اینکه باید با قانونمندی و پایبندی به قانون هزینه فعالیت حزبی را کاهش داد گفت: لازمه آن قانونی عمل نمودن فعالیت احزاب می‌باشد، اگر احزاب در چهارچوب قانون فعالیت کنند قطعا نقش پرنگ تری در جامعه خواهند داشت.

قائم مقام وزیر کشور در مورد استیضاح و سوال نمایندگان مجلس از وزراء گفت: ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای است که کمک حال دولت بوده و نقد منصفانه به معنی مخالفت نمی‌باشد، بلکه مخالف واقعی کسی است که نقدی نداشته باشد.

وی سوال و استیضاح از وزراء را حق نمایندگان دانست.

 

کد خبر : ۴۲۰۸۶۶