خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا؛

مبادلات دلاری با ایران، بدون ورود به سیستم مالی آمریکا بلامانع است

طبق دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، مبادلات دلاری با ایران که پیش‌تر به واسطه تحریم‌ها ممنوع بود، با موسسات بانکداری برون‌مرزی بدون ورود به سیستم مالی آمریکا بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، رهنمودهای جدید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ممنوعیت مبادلات خارجی با شرکت‌های ایرانی تحت کنترل احتمالی اشخاصی که همچنان در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا هستند، برداشته شد. 

علیرغم توافق هسته‌ای که تحریم‌های بین المللی را در ازای توقف برنامه هسته‌ای ایران برداشت، همچنان برخی تحریم‌های آمریکا به ویژه در خصوص کمپانی‌های خاص و برخی افراد باقی مانده بود. 

این تحریم به دلایل متعددی نظیر ارتباط آن‌ها با برنامه موشک‌های بالستیک ایران، حقوق بشر و حمایت از گروه‌هایی که در آمریکا به عنوان تروریست شناخته می‌شوند، همچنان مورد توجه افراد و شرکت‌هایی است در لیست سیاه قرار دارند. 

خبر منتشر شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که مبادلات خارجی با سازمان‌هایی که تحت تحریم نیستند و همه یا بخشی از آن‌ها به ایران یا اشخاص مرتبط با ایران در لیست سیاه ربطی ندارد لزوما تحت قوانین آمریکا تحریم نیستند. 

تصمیم روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی اعتراض‌های ایران برای عدم برداشته شدن تحریم‌ها در ازای توافق هسته‌ای بود. 

آمریکا اصرار داشت که به تعهداتش جامه عمل پوشانده و رفتار ایران را عامل واکنش کمپانی‌های خارجی و امتناع آن‌ها از ورود به قراردادهای کسب‌وکار با ایران عنوان کند. 

این خبر می‌تواند کمپانی‌های خارجی را به این دلیل که دیگر موضوع تحریم‌های آمریکا نیستند برای ورود به قرارداد و مبادلات با ایران تشویق کند.

کد خبر : ۴۱۷۷۷۸