خبرگزاری کار ایران

تقوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

شورای عالی قانون امر به معروف و نهی از منکر در حال ساماندهی است

رییس شورای سیاست‌گذار ائمه جمعه گفت: یکی از درس‌های مهم عاشورا شفافیت است.

به گزارش خبرنگار ساسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، با اشاره به حوادث ماه محرم و عظمت عاشورا و تاسوعا تصریح کرد: یکی از درس‌های عاشورا شفافیت است. امام هم همین شفافیت را داشتند. وقتی در پاریس بودند از امام پرسیدند آیا با کمونیست‌ها و ماتریالیست‌ها همکاری می‌کنید که امام گفتند نه؛ ما با آنها کاری نداریم. به امام گفتند بگذارید انقلاب پیروز شود، بعد به آنها بگویید همکاری نمی‌کنیم، اما امام گفتند نه، ما با کمونیست‌ها اصلا سازش نداریم و با آنها نمی‌توانیم سازش کنیم.

او با یادآوری اینکه از درس‌های دیگر عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی احساس مسئولیت به سرنوشت کلی جامعه داشتن. اینکه همه فکر کنند در سرنوشت خود شریک هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطر نشان کرد: از دیگر درس‌های عاشورا عدم سازش حق و باطل است و حق هیچ‌گاه با باطل سازش ندارد.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور شکل گرفته و اکنون در حال ساماندهی این شورا هستیم.

او با یادآوری این موضوع که  شورای عالی قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شده است، متذکر شد: باید در چارچوب همین قانون به مسئله امر به معروف و نهی از منکر بها دهیم و آن را دنبال کنیم.

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران عدم سازش را از درس‌های نهضت عاشورا خواند و افزود:   به جز عدم سازش، احترام به حق الناس نیز از درس‌های دیگر عاشورا است. حق الله قابل بخشش است اما حق الناس قابل بخشش نیست.

رییس شورای سیاست‌گذار ائمه جمعه به موضوع حقوق‌های نامتعارف اشاره و تصریح کرد: ‌ اموال بیت‌المال، حقوق‌های نجومی و سوءاستفاده‌ از حق الناس باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین حمایت از ولی‌امر نهضت از درس‌های دیگر است که در قیام عاشورا جایگاه بزرگی دارد.

تقوی تصریح کرد: ملت ایران درس عاشورایی را به خوبی در طول تاریخ انقلاب نشان داده و پشت سر رهبری ایستاده است.

کد خبر : ۴۱۷۵۳۱