خبرگزاری کار ایران

ولایتی در واکنش به مانور عربستان در خلیج فارس:

اقدامات نمایشی عربستان در سوریه، لبنان و عراق شکست خورد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در واکنش به مانور دریایی عربستان در خلیج فارس گفت: چنین مانورهایی نمی‌تواند جلوی خساراتی را که آن‌ها در کشورشان به وجود آورده‌اند بگیرد.

به گزارش ایلنا، پس از دیدار هیئت اقتصادی سوریه با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران بیان کرد: کشوری که حد خود را نداند و هر روز در جایی مداخله کند چیزی جز شکست نصیبش نخواهد شد.

وی ادامه داد: عربستان در سوریه، لبنان و عراق دست به کارهای نمایشی زد و شکست خورد. تا زمانی که آن‌ها با کشورهای منطقه سر جنگ داشته باشند ضرر کرده و شکست خواهند خورد مگر آنکه دیدگاه خورا تغییر دهند.

ولایتی تاکید کرد: عربستان باید با همسایگان خود حسن همجواری داشته باشد و در مسائل داخلی آن‌ها دخالت نکند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در پاسخ به این سئوال که به نظر می‌رسد روسیه با آمریکا به توافق نرسیده و احتمال دارد در مورد سوریه، ترکیه با روسیه وارد مذاکره شود گفت: باید به مردم و دولت سوریه مجال داده شود تا با تروریست مقابله شود.

وی ادامه داد: سوریه در مذاکرات صلح حاضر شد ولی آمریکایی‌ها با بمب باران دیر الزور آتش بس را شکستند.

ولایتی همچنین در رابطه با سفر رییس جمهور کشورمان به جنوب شرق آسیا خاطرنشان کرد: این سفر در راستای سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نگاه به شرق انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سفر به ویتنام با توجه سابقه انقلابی آن و توسعه اقتصادی که داشته‌اند اهمیت دارد و سفر به مالزی هم به عنوان کشور مهم اسلامی و عضو مهم آس آن قابل توجه بوده و بازید رییس جمهور کشورمان از تایلند هم به واسطه اینکه مجمع کشورهای آسیایی است مهم ارزیابی می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع همچنین در دیدار با هیئت اقتصادی سوریه گفت: اگر ملت‌ها در مقابل متجاوزان اسقامت کنند پیروز خواهند شد حتی اگر این استقامت در برابر آمریکا و حامیان آن باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: روابط مردم ایران و سوریه برادرانه بوده و در عهد خود به برقرار ماندن روابط استراتژیک پایبند بوده و هستند و تاوان آن را هم داده‌اند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بابیان اینکه ما یقین داریم دولت و ملت سوریه پیروز این جنگ نا‌برابر خواهند بود، افزود: آمریکایی‌ها به عجز خود در برابر دولت و ملت سوریه اعتراف کرده‌اند. یقیقن داریم در جنگ سرنوشت ساز حلب، دولت و ملت سوریه پیروز خواهند بود و این شکست سر آغازی برای شکت دشمنان در سوریه خواهد بود.

وی ادامه داد: همانطور که ملت سوریه در حلب پیروز می‌شوند ملت عراق هم در موصل پیروز می‌شود.

ولایتی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه سوریه و عراق هستند. ملت و سوریه و عراق با اتحاد خود به آمریکایی‌ها نشان خواهند داد که آرزوی شیطانی آن‌ها محقق نخواهد شد.

ولایتی گفت: در منطقه ما کشورهایی که فریب آمریکایی‌ها را خوردند خودشان در معرض خطر افتادند.

کد خبر : ۴۱۷۴۲۸