خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی هند:

ایران و هند نقش موثری در تحولات منطقه‌ای و ایجاد صلح و ثبات دارند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مبشر جاوید اکبر وزیر مشاور در امور خارجی هند دیدار و در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین توسعه روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی ضمن خیر مقدم با تاکید بر روابط تاریخی ایران و هند گفت : ایران و هند ظرفیتهای فراوان و ارزشمندی را برای گسترش و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف در اختیار دارند که می تواند در جهت ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی نیز تاثیر گذار باشد که همین  مهم ضرورت فعالیت و اقدامات جدی را مورد تاکید قرار می دهد.

ولایتی تصریح کرد: در موضوعات منطقه ای به ویژه مبارزه با افراط گرایی و جریانات تروریستی در منطقه نیز دو طرف با توجه به تجربیات در اختیار می توانند طراحی و برنامه ریزی مناسبی را به اجرا در آورند که حتما نتیجه این همکاری ها برای ثبات در این منطقه موثر خواهد بود.

وی افزود: زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، موضوعات مرتبط با ترانزیت و حمل و نقل، مبارزه با تروریسم و دیگر زمینه ها می تواند برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات دو طرف مورد توجه قرار گیرد که با برنامه‌ریزی و طراحی‌های بلند مدت پیگیری و اجرا شوند.

ولایتی همچنین بر توسعه روابط چند جانبه ایران ،هند و افعانستان در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی هند هم صمد ابراز خرسند از این دیدار و تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در همه حوزه ها گفت : دو کشور سابقه طولانی روابط دوستانه را تجربه کرده اند و علاقه داریم این روابط توسعه و گسترش یابد وی افزود:همانطور که شما اشاره کردید  تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری برای نه یک منطقه بلکه جهان خطرناک است و باید مقابله جدی را با آنان طراحی کرد.

کد خبر : ۴۱۰۰۳۵