خبرگزاری کار ایران

لاریجانی با رییس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان برزیل دیدار کرد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با رییس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور گفت‌وگوهای حقوق بشری و قضایی در برزیل به سر می برد، با رییس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

پادری ژوان با اشاره به اهمیتی که پارلمان برزیل برای حقوق بشر قائل است، به برخی چالش‌های این کشور در حوزه حقوق بشر را مواردی مانند حق غذا، حقوق مردمان بومی، حق زمین، حق آب، آزادی مذهب، نواحی روستایی و حضور زنان در مناصب تصمیم گیری عنوان کرد.
وی همچنین بر ضرورت غنای فرهنگی تاکید کرد و آن را پیش‌نیاز موثر بودن قوانین در حوزه ارتقاء و حمایت از حقوق بشر خواند.

پادری ژوان با توجه به روابط حسنه دوجانبه، از توسعه همکاری ها و گفتگوهای دو کشور، بویژه در حوزه حقوق بشر و قضایی، استقبال کرد. 
لاریجانی نیز با اشاره به توجه ویژه مجلس به مباحث حقوق بشر اظهار کرد: استقرار نظام مردمسالاری دینی بر مبنای عقلانیت اسلامی، ایران را از یک کشور پادشاهی به یک کشور دمکراتیک تبدیل کرده است که در آن، رای مردم و انتخابات نقش کلیدی دارد.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به تساهل جامعه ایرانی در خصوص احترام به اقوام  و ادیان مختلف و تضمین حقوق شهروندان و حقوق بشر در حوزه های مختلف از جمله حقوق اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مدنی در قانون اساسی، برخی دستاوردهای کشور در این حوزه ها را تشریح کرد.
لاریجانی همچنین به تفاهم با طرف برزیلی برای آغاز گفت‌وگوهای حقوق بشری با هدف همکاری و تبادل تجربیات اشاره کرد و با توجه به ساختارهای مترقی دولتی و غیردولتی حمایت و ارتقای حقوق بشر در ایران و تجربیات غنی در این زمینه، آمادگی کشورمان را برای انتقال و تبادل تجربیات در این زمینه اعلام کرد.
با توجه به اینکه رییس کمیسیون حقوق بشر پارلمان برزیل کشیش بوده و حضور یکی دیگر از نمایندگان کشیش پارلمان در جلسه، لاریجانی تلاش تفکر سکولار در کنار گذاشتن ادیان ابراهیمی را چالشی تاسف‌بار خواند و بر ضرورت توجه بیشتر بر تفکر خدامحوری تاکید کرد.

کد خبر : ۴۱۶۸۷۹