خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر دهقان:

اگر مشکل با بخشی از FATF است، چرا همه آن را زیر سوال می‌بریم/ عقل دیپلماتیک هم‌چیز خوبی است

رییس مجلس در واکنش به ادعای نماینده اصولگرای مردم طرقبه و چناران در مجلس که با برخی از بندهای چهل‌ویک‌گانه FATF مشکل داشت، گفت: اگر مشکل با بخشی از FATF است، چرا همه آن را زیر سوال می‌بریم؟عقل دیپلماتیک هم‌چیز خوبی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمد  دهقانی‌نقندر طی تذکری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ مجلس از منظر نظارتی وزرا را برای پاسخگویی به مجلس دعوت می‌کند. اما این وزرا به حدی کلی‌گویی می‌کنند که ما از مسائل جزیی و مهم غافل می‌شویم.

او ادامه داد: برخی تعهدات داده شده در چارچوب FATF در اختیار وزیر نبوده که باید وزیر پاسخگوی آنها باشد. اما دائم در خصوص کلیات صحبت می‌شود. همچنین از چهل و یک تعهدی که بر اساس FATF بر عهده ماست، چند مورد آن مغایر قانون اساسی است و لازم است به آنها پاسخ داده شود و اینها به لحاظ نظارتی مسئولیت بر عهده مجلس است.

رییس مجلس در پاسخ به این تذکر طی سخنانی گفت: شما خودتان می‌گویید ما سه چهار بند را قبول نداریم، پس چرا همه توافق را زیر سوال می‌برید؟ عقل دیپلماتیک هم‌چیز خوبی است. ما وقتی ۳۷ بند از ۴۱ بند را قبول داریم، نباید کل موضوع را زیرسوال ببریم.

لاریجانی ادامه داد: ما باید سر موقع درخصوص مسائل اختلافی صحبت کنیم، اما بعضی‌ اصرار دارند حرف آخر را اول بزنند. کمیسیون اقتصادی نیز موظف است بررسی‌های جدیدی را در خصوص FATF انجام و گزارش خود را به مجلس ارائه دهد.

کد خبر : ۴۱۴۴۴۵