خبرگزاری کار ایران

در یک تذکر قانونی؛

انتقاد شدید حاجی‌دلیگانی نسبت به نحوه ریاست لاریجانی در مجلس

نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری در جریان نشست علنی امروز در تذکری به شدت نسبت به نحوه ریاست علی لاریجانی در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز و در تذکری، اعلام کرد: متاسفانه مجلس با حالتی انفعالی نسبت به مسائل کشور برخورد می‌کند و شان و منزلت و جایگاه مجلس آن‌چنان که باید رعایت نمی‌شود.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد این مساله ناشی از نوع هدایت و مدیریتی است که توسط آقای لاریجانی در مجلس انجام می‌شود.

نماینده اصولگرای مردم شاهین‌شهر در ادامه خطاب به مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را بر عهده داشت، درخواست کرد که گزارشی از وضعیت سوالات و تذکرات نمایندگان بخواهید و ببینید در چند ماه گذشته در دستور کار کمیسیون‌ها هم قرار نگرفته است و خاطرنشان کرد: در مساله قراردادهای نفتی نیز در جلسه ۹۵/۵/۳۱ بنا شد نقطه نظرات نمایندگان گرفته شود. اما کجا گرفته شد و چرا هنوز برخی از ایرادات رفع نشده است و حتی اعلام کردند، اشکالی ندارد؟ چرا ما که مسئولیت داریم به وظیفه‌مان عمل نکنیم که رهبری ۱۵ ایراد را از قراردادهای نفتی بگیرد؟ عواقبی که تصویب این قراردادها دارد را چه کسی باید بپذیرد؟ به نظرم رئیس باید مسئولیت آن را بپذیرد.

حاجی‌دلیگانی همچنین به ‌FATF اشاره کرد و گفت: متن این قرارداد مشکلات زیادی دارد که آینده کشور را به مخاطره می‌اندازد. چرا از اینگونه مسائل از مجلس سلب مسئولیت می‌شود و به شورای عالی امنیت ملی داده می‌شود؟

او یادآور شد: هر چیزی که محرمانه می‌ماند، مشکلاتی پشت آن به وجود می‌آید و نقش مجلس نادیده گرفته می‌شود. مثل داستان برجام که در مجلس قبلی بود و رییس ۲۰ دقیقه بیشتر برای آن صرف نکرد. مگر گناه می‌شد که نقطه نظرات مطرح می‌شد؟ ما راجع به طرح‌های جزئی این همه وقت می‌گذاریم اما راجع به این طرح وقت زیادی صرف نشد.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد سوال‌های نمایندگان باید بگویم که موضوع را در نشست هیات رییسه بررسی خواهیم کرد.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ارجاع برخی مسائل به شورای‌عالی امنیت ملی و تصمیم نظام در خصوص ورود این شورا به مسائل، اعلام کرد: فکر نمی‌کنم درباره مسائلی که به شورای امنیت ارجاع می‌شود و مجلس ورود نمی‌کند، اجازه ورود داشته باشیم.

کد خبر : ۴۱۳۶۱۴