خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه در دیدار با رئیس بانک مرکزی هلند:

ارتباطات بانکی پیش‌زمینه جهش مناسبات اقتصادی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با کلاس کنوت (Klaas Knot) رئیس بانک مرکزی هلند دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار زمینه‌های ارتقا مناسبات بانکی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این دیدار با اشاره به سفر متقابل وزرای امور خارجه دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر و همچنین سفر سایر مقامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هلند به لاهه و تهران ظرف یکسال اخیر تصریح کرد: با توجه به اراده مقامات دو کشور برای توسط روابط در زمینه‌های مختلف، اقدامات قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر علاقه و تمایل بسیاری در جامعه تجاری و اقتصادی هلند و جمهوری اسلامی ایران برای کار با یکدیگر وجود دارد اما در این رابطه برخی از مشکلات بانکی باعث گردیده همه ظرفیت‌های اقتصادی طرفین نتواند به کار گرفته شود. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ارتباطات بانکی پیش‌زمینه جهش مناسبات اقتصادی محسوب می‌شود. 

در این دیدار مقرر شد راه‌حل‌های ابتکاری جدید برای حل مسئله نقل و انتقالات پولی و بانکی بین دو کشور مورد مذاکره قرار گیرد و در این راستا قرار است ملاقاتی بین مقام‌های بانکی هلند و مقام‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس صندوق بین‌المللی پول صورت گیرد.

کد خبر : ۴۱۱۳۸۱