خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکلات شهرداری تهران فراتر از گزارش سازمان بازرسی است/ تذکرها شنیده نمی‌شود

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مشکلات شهرداری تهران فراتر از گزارش سازمان بازرسی است، گفت: متاسفانه تذکرها شنیده نمی‌شود.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به پرونده واگذاری املاک توسط شهرداری تهران تصریح کرد: نمایندگان تهران هم از سازمان بازرسی کشور سوال کردند که هم اعتبار گزارش منتشر شده را مشخص کنند و هم در طرح تحقیق وتفحص از شهرداری که در دست دارند محورهای مشکوک را به  دقت مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مدیریت شهری ما با آنچه باید باشد، فاصله قابل توجهی دارد. شهرداری تعهد فروانی برای شهر ایجاد کرده و منابع گسترده‌ای در اختیار داشته است. بهره‌وری اینها و اولویت‌ها و آینده‌ای که برای این شهر خواهد ساخت و ضوابطی که برای این شهر در نظر گرفته شده است، تراکم‌هایی که فروخته شده است و مشکلاتی که به خاطر عدم رعایت ضوابط برای شهر به وجود می‌آید، از جمله مسائلی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: ضعف مدیریت شهری است که نتیجه آن بروز معضلات اجتماعی، عدم آرامش روحی روانی، آلودگی هوا، ترافیک و .... شود.

عضو فراکسیون امید در پارلمان گفت: گزارش سازمان بازرسی نشان می‌داد از این جهات اشکالات فراوانی وجود دارد؛ ضمن اینکه از لحاظ فنی هم سازمان نظام مهندسی و شورای عالی معماری و شهرسازی اشکال‌های فراوانی به شهر تهران وارد کرده‌اند که فراتر از گزارش سازمان بازرسی است و آن را بارها گوشزد کرده‌اند اما متاسفانه این تذکرها شنیده نشده است.

او خاطرنشان کرد: به عنوان مجمع نمایندگان تهران ورودی به این مسئله نداشتیم، چون بحث سرمایه‌های عمومی و فرصت‌های کشور یک بحث ملی است و ایجاد تهدید و آسیب برای سرمایه‌های ملی ایران باعث شد نمایندگان از شهرهای دیگر هم به این مسئله ورود پیدا کنند.

نجفی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی و اقصادی و صنعتی بیشتر پرداختند و کمیسیون فرهنگی در اختیار اعضای جبهه پایداری قرار گرفته است، گفت: این انتظار درستی است که مردم از ما دارند و این نقد درستی است و باید به انتظار مردم بهتر و بیشتر پاسخگو باشیم.

کد خبر : ۴۰۹۱۵۳