خبرگزاری کار ایران

روایت رسانه‌های غربی از حضور ایران در بلندی‌های جولان

یک رسانه غربی در گزارشی نوشت: ایران در تلاش است با آغاز حضور مقتدر در جنگ سوریه و با ایجاد کمپ در مزر سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان بر وحشت اسرائیل بیفزاید.

به گزارش ایلنا وسترن ژورنالیسم در تحلیلی به گزارش هفته گذشته دیلی‌میل اشاره کرد و نوشت: ایران در حال تشکیل یک مرکز فرماندهی در دمشق است. اما گزارش‌های رسانه‌های نزدیک به سپاه در ایران نشان می‌دهد که ایران در تلاش است با آغاز حضور مقتدر در جنگ سوریه و با ایجاد کمپ در مزر سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان بر وحشت اسرائیل بیفزاید.

 

 

شبکه دو اسراییل در گزارشی از حضور سه گروه شورشی سوری در نزدیکی مرزهای اسرائیل در بلندی‌های جولان خبر داد  و گفت: این گروه‌های شورشی با داعش بیعت کرده‌اند چراکه داعش به دنبال افزایش نفوذ در بلندی‌های جولان است و همین امر شورشیان را برای به دست آوردن سلاح‌های سنگین نظیر تانک تشویق کرده است.

شبکه دو رژیم صهیونیستی نگفته این اطلاعات را از کجا آورده و دلیل آن بیشتر محدودیت‌های ناشی از سانسور نظامی در اسرائیل بوده است.

به گفته این رسانه، تنها شعبه داعش که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود، تیپ شهدای یرموک است. این گروه در نزدیکی قنیطره شهر سوریه در امتداد مرزهای اسراییل کمپ زده ولی تمرکز این گروه بیشتر بر مبارزه با جبهه النصره است تا مبارزه با اسرائیل.

این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ایران نوشت که ارتش سوریه و حزب‌الله آماده حمله‌ای همه‌جانبه به مواضع داعش و شورشی‌ها در بلندی‌های جولان هستند. ضمن اینکه حزب‌الله و نیروهای آن در قنیطره که محل اتصال سرزمین سوریه به منطقه اشغالی جولان است، مستقر شده‌اند.

این خبرگزاری نوشت که رسانه‌های نزدیک به سپاه در ایران گفته‌اند که هدف آنها خروج جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) از بلندی‌های جولان است.

کد خبر : ۴۰۸۵۹۸