خبرگزاری کار ایران

کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی:

استقرار سامانه‌های اس-۳۰۰ در اطراف فردو اعتماد به‌نفس ایران را نشان داد

کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: استقرار سامانه‌های اس-۳۰۰ در اطراف فردو اعتماد به نفس ایران را نشان داد

به گزارش ایلنا، روزنامه رژیم صهیونیستی اورشلیم پست در مصاحبه‌ای با یک کارشناس مسائل امنیتی نوشت: ایران با استقرار این سامانه در اطراف تاسیسات هسته‌ای فوردو در چشم غرب انگشت  کرده است. آنها می‌خواهند با این اقدامات، اعتماد به‌نفسشان را نشان دهند.

«تال اینبار» کارشناس مسائل امنیتی موسسه تحقیقات نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی گفته است که ایرانی‌ها می‌توانستند این سامانه را در اطراف تاسیسات بوشهر که  برق تولید می کند قرار دهند چراکه نیروگاه بوشهر استفاده غیرنظامی دارد یا حتی آنها می‌توانستند این سامانه را به صورت سمبلیک در پایگاه نظامی تهران قرار دهند.

او ادامه داد: به محض اینکه ایرانی‌ها سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را از روسیه دریافت کردند، اقدام به استقرار آن در سایت فردو کردند و با این کار خواستند پیغام بفرستد که سایت فردو برای ایرانی‌ها بسیار حائز اهمیت دارد.

«اینبار» همچنین گفت: به محض اینکه این سامانه را روی زمین قرار داده شود و تانک‌ها پارک شوند و به برق وصل شود، این سیستم عملیاتی شده است. رادار این سامانه قادر است اهداف مختلفی را پیگیری کند.

او همچنین با بیان اینکه ایرانی‌ها به توانایی خود برای دفاع از این سایت مهم، ایمان دارند، تاکید کرد که ایران با اینکار در پی آن است که سیگنالی به فضای داخلی خودش نیز بفرستد و بگوید آماده مقابله با سناریوهای غرب در صورتی که به توافق پایبند نباشد، هست.

این کارشناس اسرائیلی گفت: هیچ سیستمی وجود ندارد که قابل خراب شدن نباشد، اما سوال این است که هزینه آن چقدر است و چقدر زمان می‌برد. اس-۳۰۰ یک سیستم شگرف چندمنظوره نیست، اما به هر حال این سامانه بسیار پیشرفته است و می‌تواند در مورد جت‌ها و پهبادها موئر باشد.

کد خبر : ۴۰۶۵۲۰