خبرگزاری کار ایران

اظهار نگرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دستاوردهای اقتصادی برجام

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: از زمان امضای توافق لیست بلندبالایی از رهبران اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان در ایران برای کسب و کار داوطلب شده‌اند؛ در حالی که میلیاردها دلار در ایران برای اهداف نظامی و توسعه برنامه‌های موشک های بالستیکی صرف می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه اسراییلی اورشلیم‌پست، اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما همچنان نگرانیم که ایران به هدف اصلی خود مبنی بر نابودی اسرائیل ادامه می‌دهد.

وزارت جنگ در این اصلاحیه به فعالیت‌های اخیر ایران در برنامه موشکی اشاره کرد مدعی شد: موشک‌های بالستیک ایران را قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای خواند که روی آنها عبارت «اسرائیل را نابود کنید» نقش بسته است و ایران نمایشگاهی برای انکار هولوکاست ترتیب داده است.

این نامه همچنین گفته ایران تهدید اسراییلی‌های جهان را ادامه می‌دهد و تهدیدها به طور مستقیم از سوی حزب الله و حماس شکل می‌گیرد. در نتیجه حتی در صورت پایبندی ایران به توافق، باز هم سیاست‌هایی مبنی بر نابودی اسراییل، مشروعیت این کشور را در جامعه بین‌المللی زیر سوال می‌برد.

علاوه بر این در این اطلاعیه عنوان شده است: از زمان امضای توافق لیست بلندبالایی از رهبران اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان در ایران برای کسب و کار داوطلب شده‌اند؛ در حالی که میلیاردها دلار در ایران برای اهداف نظامی و توسعه برنامه‌های موشک‌های بالستیکی صرف می‌شود.

در این بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ضمن سپاس از آمریکا گفت: اختلاف‌نظرهای آمریکا و اسراییل بر روابط عمیق و گرم دو کشور و همکاری‌های بی‌شمار رییس جمهور آمریکا در حوزه امنیت ملی اسراییل و اهمیت بالای اتحاد عمیق دو کشور خللی وارد نمی‌کند.

وزیر جنگ اسراییل این ادعا را که او روز جمعه قصد مقایسه توافق هسته‌ای با قرارداد مونیخ را داشته است را رد کرد و گفت: از اینکه این عبارات جور دیگری تفسیر شده است، معذرت می‌خواهم.

روز جمعه وزارت جنگ اسراییل بیانیه‌ای در رد اظهارات اخیر اوباما مبنی بر اینکه اسراییل هماکنون ویژگی‌های مثبت توافق هسته‌ای با ایران را درک کرده است، ارسال کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه گفته بود: این وزارتخانه معتقد است توافق هسته‌ای تنها در صورتی ارزشمند است که با آن بر اساس واقعیت‌های موجود برخورد شود و در صورتی که واقعیت‌های موجود کاملا خلاف آن چیزی باشد که توافق بر بنای آن شکل گرفته، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

کد خبر : ۳۹۹۰۳۸