خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

توضیح سخنگوی وزارت خارجه در مورد خبر بازداشت دو دیپلمات در کردستان

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد حواشی سفر دو دیپلمات خارجی به کردستان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی در اولین نشست خبری خود درباره برخی ادعاها در خصوص بازداشت ۲ دیپلمات در منطقه کردستان یادآور شد: سفر این دو دیپلمات با اطلاع وزارت امور خارجه صورت گرفت. وزارت امور خارجه در جریان سفر آنها به این منطقه بود و بدون هماهنگی هم انجام نشد. معمولا هم وقتی وزارت امور خارجه در جریان این مسائل باشد، بالطبع نهادهای دیگر هم مطلع می‌شوند.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اضافه کرد: تخلف خاصی صورت نگرفته است. هر چند که استانداری بیانیه‌ای داد. البته بعدا گفته شد که آنها صحبت‌هایشان بر اساس اطلاعات دقیق نبوده است.

او گفت: اینکه چه مساله‌ای رخ داده که موجب شده تا نیروهای انتظامی یا امنیتی از آن دیپلمات‌ها مدرک بخواهند را ما نمی‌دانیم، اما دیپلمات‌ها پس از ارائه مدارکشان به راهشان ادامه دادند و بحث دستگیری اصلا مطرح نبوده است و هیچ گزارش رسمی مستند و متقنی دال بر تخلف آن افراد به وزارت امور خارجه داده نشده است.

قاسمی تاکید کرد: اگر به ما گزارشی داده شود، وزارت امور خارجه از حقوق خود نمی‌گذرد و آن مسئله را مورد پیگیری قرار می‌دهد و در صورت اثبات تخلف با دیپلمات‌ها برخورد خواهد شد.

کد خبر : ۴۰۳۳۱۰