خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون امید به ایلنا خبر داد؛

نشست شورای مرکزی فراکسیون امید با حضور فانی/ استیضاح آخرین اهرم فراکسیون است

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به برگزاری نشست شورای مرکزی این فراکسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش، استیضاح را آخرین اهرم فراکسیون برای تحقق مطالبه‌های فرهنگیان دانست و گفت: درصورتی که توضیح وزیر آموزش و پرورش برای اعضای فراکسیون که درخصوص مشکلات فرهنگیان دغدغه دارند،‌ قانع‌کننده باشد، استیضاح طرح نخواهد شد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی با اشاره به نشست روز گذشته فراکسیون امید، گفت: در نشست بعدازظهر روز گذشته هیات‌رییسه فراکسیون، علاوه بر صحبت درباره تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های کلی فراکسیون، درخصوص موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز صحبت‌هایی مطرح شد.

او گفت: با توجه به این‌که برخی از دوستان نسبت عملکرد به وزیر آموزش و پرورش گلایه داشتند، قرار شد آقای فانی امروز در نشست شورای مرکزی فراکسیون حضور یابند.

سخنگوی فراکسیون امید با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای موقت به‌منظور جلوگیری از پراکنده‌گویی مطالبه‌های اعضای این فراکسیون از وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: قرار است، صحبت‌ها و نقطه‌نظرهای اعضای فراکسیون توسط این کمیته موقت دریافت شود و در نشست فردا به آقای فانی انتقال یابد و پس از آن پاسخ‌های ایشان توسط فراکسیون امید استعماع شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز با بیان این‌که انتقال نقطه‌نظرهای اعضای فراکسیون به وزیر آموزش و پرورش و استعماع پاسخ‌های فانی، تنها دستورکار نشست امروز شورای مرکزی فراکسیون خواهد بود، یادآور شد: باتوجه به اهمیت این مسئله که بخش قابل‌توجهی از مطالبه‌های جامعه فرهنگیان و معلمان کشور را دربر می‌گیرد، قاعدتاً نشست امروز صرفاً به این مسئله اختصاص خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه این فراکسیون درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید عارف مبنی بر این‌که نظر فراکسیون همچنان ادامه تعامل با دولت و ممانعت از طرح استیضاح وزرا است،‌ گفت: به هر حال،‌ این‌که در جلسه به چه نتیجه‌ای می‌رسیم، مشخص نیست. با این حال،‌ درصورتی که توضیح وزیر آموزش و پرورش برای اعضای فراکسیون که درخصوص مشکلات فرهنگیان دغدغه دارند،‌ قانع‌کننده باشد یا این اطمینان حاصل شود که مشکلات در کوتاه‌مدت مرتفع خواهد شد،‌ طبیعتاً استیضاح طرح نخواهد شد اما اگر این‌گونه نباشد، یا از طریق دولت درخواست می‌کنیم که راساً تغییر لازم را انجام دهد و درنهایت، از استیضاح به‌عنوان آخرین اهرم استفاده خواهیم کرد.

پارسایی در پایان با اشاره به تعیین‌تکلیف سه کمیته تخصصی این فراکسیون در روزهای گذشته، از مشخص شدن اعضای چهار کمیته دیگر فراکسیون امید در روزهای آینده خبر داد.

کد خبر : ۴۰۰۶۶۹