خبرگزاری کار ایران

نمازی در گفت‌وگو با ایلنا:

جهانگیری همچنان رییس شورای مرکزی کارگزاران است/ حضور قاطع حزب در انتخابات شوراها

معاونت امور استان‌های حزب کارگزاران گفت: اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب حضور دارند اما به خاطر معاون اولی رئیس جمهور انتظار نیست که ایشان در همه جلسات حضور داشته باشد اما هر چند ماه یکبار جلسه در حضور ایشان تشکیل می‌شود.

علیمحمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با بیان اینکه نشست دبیران اول شاخه استان‌های حزب کارگزارن سازندگی روز دوشنبه با دستور کار جذب هوادار و اعضا برگزار شد، اظهار کرد: بعد از صحبت‌ها و راهنمایی‌های کلی آقای کرباسچی و آقای مرعشی، آقای حدادی مسئول کمیته اعضا و هواداران حزب گزارشی از عملکرد شاخه هر استان ارئه دادند و برنامه‌هایی که برای جذب عضو و هوادار پیش بینی شده مطرح شد و قرار شد دبیران بعد از بازگشت به استان‌های خود نظرات خود را درباره فرم جدید عضویت و نحوه جذب اعلام کنند که بعد از اعمال اصلاحات به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاونت امور استان‌های حزب کارگزاران افزود در ادامه نیز دبیران اول استانی نظرات و انتظارهای خود را مطرح کردند و همچنین قرار شد درباره انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا در جلسه بعدی مسائل مطرح شود و حزب به صورت قاطع و فعال در این عرصه حضور داشته باشد. این جلسه تا ساعت دو ادامه یافت و اعضا از حضور در این جلسه ابراز رضایت کردند.

نمازی با اشاره به اینکه شورای حزب در همه استان‌ها شکل گرفته است، گفت: البته فعالیت همه استان‌ها یکسان نیست؛ در بعضی شوراهای استانی حضور بیشتر دارند و در بعضی استان‌ها فعالیت‌های حزب در حد انتظار نیست.

او به حضور همزمان کرباسچی و مرعشی در جلسه کارگزاران اشاره کرد و گفت: اختلاف بین فعالان سیاسی همیشه ممکن است به وجود بیاید اما حضور همزمان این دو در جلسه دبیران استان‌های حزب نشانه برطرف شدن این اختلافات بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی در مورد شایعه‌ها مبنی بر استعفای جهانگیری از حزب گفت: آقای اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب حضور دارند اما به خاطر معاون اولی رئیس جمهور انتظار نیست که ایشان در همه جلسات حضور داشته باشد اما هر چند ماه یکبار جلسه در حضور ایشان تشکیل می‌شود.

نمازی افزود: چون فرهنگ کار حزبی در کشور ما نهادینه نشده، اینطور تبلیغات می‌شود که نباید مقام‌ها عضو احزاب باشند در صورتی که در کشورهای دموکراتیک وقتی حزبی انتخاب می‌شود رئیس جمهور همکاران خود را از حزب انتخاب می‌کند و حضور معاون اول رئیس جمهور به عنوان ریاست شورای مرکزی نشان از دموکراتیک بودن نظام ایران است.

او گفت: در مورد مرحوم سلطانی هم در جلسه توضیح داده شد که ایشان به عنوان یکی از سه کارمند حزب فعالیت می‌کرد.

این فعال سیاسی خبر داد در جلسه دبیران اول استان‌ها قرار شد برای اولین بار کنگره استانی حزب کارگزاران برگزار شود و  در آذر و دی ماه هر استانی کنگره استانی خود را برگزار خواهد کرد و بعد از برگزاری این کنگره‌ها، کنگره سراسری حزب که بهمن یا دهه اول اسفند برگزار می‌شود از مجموعه های کنگره‌های استانی حزب اعضای کنگره استاتی حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر : ۳۹۹۰۱۰