خبرگزاری کار ایران

کرباسچی در گفت‌وگو با ایلنا:

صداوسیما مرجع اخبار نیست

دبیرکل حرب کارگزاران سازندگی گفت: در حال حاضر در صدا و سیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها باز می‌گرد.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به عملکرد صداوسیما در نقد برجام و دولت یازدهم عنوان کرد: در تمام رسانه‌ها چه صداوسیما و چه مطبوعات؛ افرادی حضور دارند که به لحاظ سیاسی سلایق مختلفی دارند. در حال حاضر در صداوسیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها بازمی‌گردد. به نظر من؛ در افکار عمومی این کار‌ها نتایج معکوس دارد. امروز دیگر اینطور نیست که مرجع تمام اخبار و اطلاعات مردم صداوسیما باشد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: فضای اطلاعاتی مردم امروز گسترش پیدا کرده است در واقع امروز قضاوت افکار عمومی آن چیزی نیست که صداوسیما تلاش می‌کند آن را منعکس کند.

او با اشاره به اهداف انتخاباتی نقدهای مربوط به برجام یادآور شد: بحث‌های سیاسی همیشه در انتخابات داغ‌تر می‌شود من فکر می‌کنم تحلیل رقبای دولت این است که یکی از دستاوردهای دولت یازدهم که در شکل‌دهی آرای مردم تاثیر داشته است همین توافق هسته‌ای بود. طبیعی است که تلاش می‌کنند بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: اینکه در تبلیغاتی همه بگویند «تقریبا هیچ» نشان می‌دهد کانون سیاسی خاصی برای این تبلیغات علیه دولت شکل گرفته و درحال فعالیت است. در رقابت سیاسی طبیعی است افراد حرف خود را بزنند مهم این است دروغ و مطالب خلاف واقع در تبلیغات گفته نشود.

کرباسچی گفت: اینکه مدام انتقاد کنیم و راه‌حلی ارائه نکنیم، منطقی نیست مردم هم این را می‌فهمند ما هشت سال با دنیا به گونه‌ای برخورد کردیم که آثارش را دیدیم حالا این دولت برای جبران این تخریب‌ها آمده است. اگر رقبای دولت نقدی دارند خوب است راه‌حل خود را هم ارائه کنند چون دنیای سیاست دنیای مذاکره و حرف است.

کد خبر : ۳۶۲۹۵۹