خبرگزاری کار ایران

کاتب به ایلنا خبر داد:

تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس به تشریح فصول و بخش‌های این لایحه پرداخت.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اعلام خبر تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس، گفت: لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مشتمل بر اهداف کمی، کلان و بخشی، پیش‌بینی منابع مالی و اولویت‌ها و احکام مورد نیاز است که ۳۵ ماده توسط دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جزییات لایحه جدید برنامه ششم توسعه، یادآور شد: در این لایحه، رشد اقتصادی متوسط سالیانه ۸ درصد و ضریب جینی ۰.۳۴ در سال پایانی برنامه دیده شده است.

او ادامه داد: علاوه بر این متوسط رشد سالانه اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه ۳.۹ درصد در زمینه اهداف کمی افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متوسط رشد سالانه سرمایه‌گذاری تا پایان برنامه ششم ۱۵.۴ درصد افزایش می‌یابد و میزان رشد اقتصادی به دست آمده از رشد سالانه بهره‌وری به ۲.۸ درصد می‌رسد.

کاتب با بیان اینکه اولویت‌ها و مسائل محوری پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه درخصوص موضوعات خاص راهبردی به مسائل آب و محیط زیست می‌پردازد، خاطرنشان کرد: لایحه جدید در موضوع‌های خاص مکان‌محور شامل توسعه سواحل مکران و حاشیه شهرها و در موضوعات خاص بخش پیشروی اقتصاد، شامل معدن و صنایع معدنی، گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل ریلی-فناوری اطلاعات و ارتباطات و انرژی که از پروژه‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده و در بودجه‌ریزی سالیانه از اولویت برخوردار هستند، می‌پردازد.

کاتب در پایان اعلام کرد: موضوع‌های خاص کلان فرابخشی همانند محیط کسب و کار، اشتغال، تامین منابع مالی برای اقتصاد کشور، توانمندسازی محرومان و فقرا که در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اولویت در برنامه‌های تامین اعتبار بودجه است، از محوریت‌های اصلی در این لایحه است.

کد خبر : ۳۹۵۹۳۷