خبرگزاری کار ایران

حمله عربستان به ایران در پی گزارش جدید آمریکا از حادثه ۱۱ سپتامبر

روابط عمومی دولت عربستان سعودی از انتشار گزارش ۲۸ صفحه‌ای برای متهم کردن ایران استفاده کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترسپت، دولت ایالات متحده آمریکا جزئیات گزارش ۲۸ صفحه‌ای کنگره مربوط به ارتباط احتمالی  دولت عربستان سعودی با هواپیماربایان  یازده سپتامبر را منتشر کرد.  

بر اساس این سند، کمک‌های متعددی از سوی سعودی به هواپیماربایان ارائه شده که شامل یافتن آموزشگاه خلبانی و حمایت‌های مالی زمانی که هواپیماربایان وارد آمریکا شده‌اند، است.

این گزارش، لابی‌گران تحت حمایت سعودی و رسانه‌های تحت حمایت آنها را از تکرار این ادعا که افشای جزئیات سند ۲۸ صفحه‌ای حدس و گمان‌ها در مورد دست داشتن سعودی در حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر را رد می‌کند، بازنداشته است. 

ترکی الدخیل یکی از ستون‌نویسان العربیه یک قدم فراتر گذاشته و در وصف سند ۲۸ صفحه‌ای در مقاله‌ای مدعی شد افشای این اطلاعات سوال‌ها را در مورد ایران افزایش می‌دهد.

 به نوشته پایگاه خبری آمریکایی این در حالی است که در گزارش ۲۸ صفحه‌ای هیچ اطلاعاتی در مورد ایران وجود ندارد و برعکس آنچه  الدخیل ادعا کرده، گروه‌های نظامی تحت حمایت ایران نظیر حزب‌الله در جنگ با القاعده هستند.

شبکه خبری العربیه انگلیسی توسط خانواده سلطنتی عربستان سعودی کنترل می‌شود و همان طور که قبلا گزارش شد این شبکه به سرعت در پاسخ به سایر مباحث مربوط به سعودی، برای تبلیغ  روایت دولت عربستان از انتشار این گزارش وارد عمل شده است.

کد خبر : ۳۹۳۱۸۷