خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار مردم نیروگاه قم؛

اظهارات دبیر کل سازمان ملل نسنجیده بود/ مسائل تروریستی ایستایی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارات دبیر کل سازمان ملل را نسنجیده خواند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار جمعی از مردم منطقه نیروگاه شهرستان قم، با اشاره به جایگاه نخبگان در آبادانی کشور گفت: باید از ظرفیتهای فکری و برنامه های نخبگان استان به خوبی استفاده شود از این رو باید مکانیزمی در کشور ایجاد شده تا رفت و آمد فکری میان نخبگان ملی و استانی صورت گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به کمبودهای منطقه نیروگاه شهر مقدس قم گفت: قطعا این منطقه نیازمند امکاناتی همچون امکانات ورزشی، درمانی، تفریحی و کتابخانه است که باید این مسائل بررسی و سرمایه گذاریهای لازم صورت گیرد همچنین لازم است که اتاق فکری در این منطقه برای توسعه امکانات تشکیل شود که پس از آن این مسائل را می توان در سطوح استانی و ملی نیز تعمیم داد.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی شهر قم این است که در سرمایه گذاریها از بخشهای خصوصی استفاده نمیشود از این رو اقتصاد زمانی توسعه پیدا میکند که مردمی باشد.

وی با اشاره به اقدامات عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی گفت: متاسفانه سعودیها برابر ایران دشمنی میکنند و قطعا این کارها به ضرر اسلام است.

رئیس مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه تصریح کرد: هیچ وقت وضعیت منطقه بعد از جنگهانی دوم مانند شرایط کنونی نبوده و همه کشورها به استثنای ایران هر روز درگیر مبارزه با تروریسم هستند که این بسیار نگران کننده است زیرا مسائل تروریستی ایستایی ندارد و مهاجر است می تواند جاهای مختلف را تهدید کند.

وی تصریح کرد: البته خوشبختانه جمهوری اسلامی از یک اقتدار و هوشیاری خوب در حوزه امنیتی منطقه برخوردار است همچنین احساس مسئولیت جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم امر درستی است.

لاریجانی بر لزوم حمایت از حوزه امنیتی و دفاعی کشور تاکید کرد و گفت: لازمه توسعه اقتصادی حمایت و تقویت بخش دفاع و امنیت کشور است.

وی اظهارات دبیر کل سازمان ملل در مورد فعالیتهای موشکی جمهوری اسلامی نسنجیده خواند و افزود: این اظهارات حرف نادرستی بوده زیرا ما باید از خودمان دفاع کنیم و قطعا تقویت مسائل دفاعی اولویت هر کشور است.

رئیس مجلس ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات در شرایط کنونی منطقه این است که بعد از انقلاب برخی کشورها اقداماتی را صورت دادند تا حقایق منطقه روشن نشود، آنها ایران را در آن زمان به حمایت از تروریسم متهم میکردند اما حال مشخص شده که کدام کشورها حامی تروریسم هستند و نتایج آن در آینده معلوم میشود از طرفی دیگر شرایط کنونی منطقه موجب شده که کشورهای ریشه دار در این عرصه مشخص شوند و همچنین شفاف شده کدام کشورها با پول و سرمایه برای خود اقتدار ایجاد می کنند.

لاریجانی متذکر شد: ایران کشوری مقتدر، متمدن، بزرگ، قدرتمند، ریشه دار و اصیل است و کارشناسان و مقامات بسیاری از کشورها به این مسئله اذعان کرده اند.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از گروههای مقاومت از جمله حزب الله گفت: اگر ما از حزب الله حمایت میکنیم برای آن استدلال داشته و آن را پنهان نمیکنیم اما برخی کشورها از گروههای تروریستی مانند جبهه النصره حمایت کرده و آن را پنهان میکنند.

کد خبر : ۳۹۲۹۵۱