خبرگزاری کار ایران

در دومین بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء؛

سردار عبداللهی خواستار تسریع در روند اجرای پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به همراه جمعی از مدیران قرارگاه از پروژه آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار عباد الله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی از مدیران قرارگاه، ضمن بازدید از روند احداث پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه که نقش مهم و اساسی در کاهش تعداد خودروهای ورودی به تهران، تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی در این کلان‌شهر و انتقال ترافیک استان‌های غربی و شمال غرب کشور به این آزادراه دارد، شد.

بنا بر این گزارش؛ این دومین بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از پروژه کنارگذر جنوبی تهران در تیرماه است و شواهد بیانگر افزایش چشمگیر خاکبرداری و خاکریزی و پیشرفت پروژه در این مدت می‌باشد.

 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در ۱۵۸ کیلومتر در چهار قطعه در حال ساخت است و چهار استان قزوین، ‌ مرکزی، البرز و تهران را در بر دارد و به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور ترانزیتی شرق- غرب از منطقه آبیک در حاشیه آزادراه کرج - قزوین ‌شروع شده و به آزادراه قم- گرمسار در منطقه چرم‌شهر ‌متصل می‌شود.

بنا بر این گزارش؛ این پروژه آزادراهی که در چهار جبهه کاری فعال است، چندین تقاطع غیرهمسطح دارد و آزادراه‌های زنجان ـ قزوین، ساوه ـ تهران، قم ـ تهران، قم ـ گرمسار و مسیر ماهدشت ـ اشتهارد محور قدیم ساوه ـ تهران و سه خط‌آهن را قطع می‌کند.

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه و سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی دولت اجرا می‌شود.

کد خبر : ۳۹۱۲۵۵