خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

گزارش سخنگوی هیات رییسه مجلس از جلسه غیرعلنی با حضور ظریف

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارات وزیر خارجه کشورمان در جلسه غیرعلنی مجلس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره‌ کودتای ترکیه تاکید کرد که ایران هر کودتایی را محکوم می‌کند.

او افزود: بر اساس گفته وزیر خارجه و طبق گزارش ارائه شده تعدادی از ارتشی‌ها این کودتا را انجام دادند که شورای عالی امنیت ملی و دوستان مرتبط موضوع را رصد کرده‌اند.

نعمتی با بیان اینکه در تماس‌هایی که آقای ظریف با همتای خود در ترکیه داشتند این کودتا را محکوم کردند، گفت: وزیر خارجه تاکید کرد که ما هرگونه کودتا را در هر جای دنیا محکوم می‌کنیم و معتقدیم مردم باید در دموکراسی و مردمسالاری نقش داشته باشند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین توضیح داد که و.زیر خارجه کشورمان گزارشی از حادثه تروریستی در فرانسه به نمایندگان ارائه کرد که بر اساس ارزیابی وزارت خارجه، اتفاق اخیر در فرانسه صبغه مذهبی ندارد، بلکه اینها افرادی از نسل دوم و سوم برخی کشورهای دیگر  هستند که در فرانسه حضور دارند لذا این واقعه یک انتقام گیری اجتماعی بوده است.

نعمتی همچنین اضافه کرد: بخشی از صحبت‌های آقای ظریف در خصوص لابی‌های شناخته شده ‌ای است که در کنگره آمریکا به دنبال ایران‌هراسی هستند و می‌خواهند فضای کسب و کار در کشور ما را نامناسب جلوه دهند که با پیگیری‌های مجموعه دولت، روند سرمایه‌گذاری در حال بهبود است.

کد خبر : ۳۹۱۱۴۱