خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر بلغارستان در نشست خبری:

برای حل مشکل بانکی ایران با غرب با رؤسای بانکی اروپایی رایزنی می‌کنیم

نخست وزیر بلغارستان او این تعهد را به عهده گرفته که به همراه همراهان خود به ویژه وزیر امور خارجه، رؤسای اروپایی را با مشکل بانکی آشنا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بویکو بوریسف در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری ضمن تشکر از استقبال خوب او در تهران گفت: امیدواریم نکات ناخوشایندی که قبلا در روابط دو کشور داشتیم پشت سر گذاشته باشیم. 

وی با بیان اینکه ما در مورد موضوعات مورد توجه دو طرف از جمله مسائل هسته‌ای و موضوع فروش راکتور صحبت کردیم، اظهار داشت: خدمت جناب معاون رییس جمهور که در کشور ما مقام نخست وزیر را دارد این مسائل مطرح شد. پیشنهاد خوبی در مورد ایجاد یک کوریدور حمل نقل جدید با احداث دو اتوبان و خط ریلی سریع به بندر استانبول و بندر بورگاس نیز داده شد که این می‌تواند بلغارستان را در کنار گرجستان و ارمنستان وارد این کوریدور کند. 

نخست وزیر بلغارستان اضافه کرد: ما اعلام می‌کنیم از امروز آماده اجرایی کردن این کوریدور هستیم و در دو هفته آینده یک گروه تخصصی در سوفیا این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد. 

بوریسف با بیان اینکه ما با زیرساخت‌هایی که در بنادر خودمان داریم آمادگی عملیاتی کردن این را داریم، یادآور شد: این کوریدور حمل و نقلی نه تنها بار بلکه شامل انتقال گاز هم خواهد بود. 

وی با بیان اینکه من خوشحالم که طرف ایرانی چنین عمیق خود را برای موضوعاتی که داریم آماده کرده است، تصریح کرد: طی دو هفته آینده ما آمادگی داریم تمامی ظرفیت‌های بلغارستان را ارائه دهیم. از جمله احداث هاب گازی در بلغارستان که یک هاب گازی اروپایی خواهد بود. 

نخست وزیر بلغارستان همچنین ضمن ابراز خوشحالی از اینکه همکار او در ایران خیلی خوب با این موضوعات آشناست، خاطرنشان کرد: من این تعهد را برعهده گرفته‌ام که به همراه همراهان خود به ویژه وزیر خارجه، روسای اروپایی را با مشکل بانکی آشنا کنم. 

بوریسف با اشاره به روابط دیرینه ایران و بلغارستان برای مسئله گردشگری ابراز داشت: طی امروز و فردا همکاران ما این موضوعات را دنبال می‌کنند. اراده سیاسی برای برداشتن گام‌های موثری در راستای منافع دو ملت وجود دارد. 

او در پایان از مقامات ایرانی برای حصور در سوفیا پایتخت بلغارستان دعوت با عمل آورد.

کد خبر : ۳۸۹۱۱۱