خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

استرداد ۱ میلیارد تومان توسط ۴ نفر که حقوق نامتعارف داشتند

سخنگوی قوه قضاییه از استرداد ۱ میلیارد تومان توسط ۴ نفر که حقوق نامتعارف داشتند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف گفت همانطور که در این یکی دو سه هفته ملاحظه کردید، سه قوه به دنبال برخورد مناسب با این موضوع هستند و مجلس در این مورد به دنبال برخورد مناسب است. دولت و مجلس به دنبال شفافیت هستند و قوه قضائیه و مجریه به دنبال آن هستند که وجوه غیرحق بازگردد. اگر در این میان جرمی مرتکب شدند و دستگاه‌های نظارتی گزارش دادند، با اختصاص شعبات ویژه به این افراد رسیدگی خواهد شد.

معاون اول دستگاه قضا از این افراد خواست مبالغ دریافتی را برگردانند و تصریح کرد: اگر دولت و دستگاه قضا به سراغشان برود ضرر می‌کنند و امیدواریم دولت کاری کند که این خطا تکرار نشود.

هر پنج عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی که حقوق نامتعارف داشتند کنار رفتند

او گفت: افرادی که در صندوق توسعه بودند، روز قبل هیات امنا تصمیم گرفتند و هر پنج عضوی که حقوق متعارف داشتند کنار رفتند و این در اختیار هیئت امنا است که عزل و نصب کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: آقای سراج گفت ۴ نفر حدود یک میلیارد تومان از وجوه را برگردانده‌اند و اگر بعد مشخص شود باید وجوه بیشتری را برگردانند باید این مبلغ بازگردانده شود.

کد خبر : ۳۸۶۸۷۶