خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

ایجاد توسعه پایدار را در اجرای اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کنیم

وزیر کشور گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد توسعه پایدار هستیم و برای پیشبرد آن باید مدیرانی با تفکر توسعه‌ای تربیت کنیم.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در پنجمین جلسه شورای مشورتی اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی مدیریت آموزش‌دیده و آشنا به فرهنگ توسعه‌ای و مردم پایه اصلی کار هستند و باید در زمینه حرکت به سمت توسعه پایدار در چارچوب اجرای اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی شود. 

وی با اشاره به جلسه هفته آینده شورای مشورتی اقتصاد مقاومتی با متولیان امور توسعه روستایی گفت: باید نهادهای اقتصادی در حوزه روستایی در همه استانهای کشور به ویژه در سه استان الگو فعال‌تر وارد کار شوند و هدف فقط افزایش محصولات کشاورزی نخواهد بود، بلکه ایجاد اشتغال پایدار نیز مد نظر متولیان اجرای اقتصاد مقاومتی است. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه ناآشنایی مدیران با قوانین، از مشکلات موجود در استان‌ها است، بر اهمیت آموزش در سطح مدیران به ویژه در بعد مسائل مالی و خلاقیت و نوآوری در انجام کار تاکید کرد و گفت: استفاده از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی در طرح همیاری توسعه روستایی و انجام کار علمی در کنار انجام امور روستا‌ها می‌تواند الگوی موفقی برای اجرا در سایر نهاد‌ها و بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها شود. 

در این جلسه دین‌پرست، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای گزارش مشروحی از اقدامات انجام شده در قرارگاه مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی وزارت کشور ارائه داد و استانداران آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان به طرح موارد انجام شده و گزارش پیشرفت پروژه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی در استان‌های تحت مسئولیت خود پرداختند.

کد خبر : ۳۸۵۷۳۶