خبرگزاری کار ایران

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری:

مراکز اسلامی در اروپا در صف اول مبارزه با داعش قرار دارند

مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)، حجت الاسلام و المسلمین آقای محسن قمی، حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده را به عنوان رئیس جدید مرکز اسلامی امام علی (ع) وین معرفی و از تلاش ۷ ساله جناب حجت الاسلام منتظری تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و نمایندگانی از مراکز اسلامی آلمان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و ارتیش و برخی از علویون مقیم اروپا برگزار شد. 

حجت‌الاسلام قمی؛ معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: مراکز اسلامی در اروپا در صف اول مبارزه با تروریسم و داعش قرار دارند که با رفتار خشن و غیر انسانی خود باعث مشوش شدن افکار عمومی نسبت به اسلام عزیز شده‌اند. منطق مراکز اسلامی منطق عقلانیت، اخلاق و دعوت به همزیستی مسالمت‌آمیز است و رسالت این مراکز توسعه معنویت، دیانت و اخلاق الهی، انسانی و خانواده است. 

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی تاکید کرد: همه بشریت از زبان مشترکی برخوردارند که‌‌ همان زبان کرامت علی رغم تنوع نژادی و فرهنگی و زبانی، انسانی و فطرت الهی است که در نهاد همه انسان‌ها به ویژه جوانان به ودیعه نهاده شده است و مراکز اسلامی در اروپا باید هرچه بیشتر از این زبان مشترک برای ارتباط افزون‌تر با افکار عمومی بهره بگیرند. 

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ضمن قرائت حکم حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده وی را به عنوان روحانی مسلط به چند زبان و دارای تجربه فراوان در عرصه تبلیغ در خارج از کشور معرفی نمود و برای وی آرزوی توفیق در مسئولیت جدید کرد و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین منتظری در دوران مسئولیت خود به ویژه در حوزه آموزشی و تهیه متون دینی به زبان آلمانی برای تدریس در مدارس اسلامی تقدیر و از وی به عنوان نماینده شایسته شیعیان اتریش، مسیحیت کاتولیک و نیز مسئولین حکومتی اتریش و هم‌چنین جامعه اسلامی و برادران اهل سنت یاد کرد و حضور گسترده مردم به ویژه جوانان، را در این مراسم تودیع و معارفه نشان از قدر‌شناسی آنان از این نماینده خدمتگزار حوزه علمیه قم دانست.

کد خبر : ۳۸۳۲۴۰