خبرگزاری کار ایران

با حضور تویسرکانی انجام شد؛

افتتاح سراسری دفاتر املاک و بازداشتی الکترونیکی

دفا‌تر سراسری املاک و بازداشتی الکترونیکی در اولین روز از هفته قوه قضاییه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دفا‌تر املاک و بازداشتی الکترونیکی به صورت سراسری افتتاح شد. در این مراسم در حرکتی نمادین اولین سند ملکی به شیوه الکترونیک توسط تویسرکانی به ثبت رسید.

احمد تویسرکانی در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق شد یک قدم بسیار مهم در جهت تسهیل خدمات رسانی و اصلاح خدمات ثبتی به انجام برساند.

وی افزود: در طی فعالیت نزدیک به ۹۰ ساله‌ سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور نزدیک به ۳۰۰ هزار دفتر در کشور ثبت شده که مجموع آن‌ها خلاصه‌ وضعیت مالکیت در کشور است. لازم بود این اقدام سنتی که با آسیب‌های فراوانی هم مواجه بود اصلاح می‌شد. گاهی این دفا‌تر در معرض جعل و تخلف و گاهی هم در معرض آتش‌سوزی قرار می‌گرفت.

معاون قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه قدم اول این بود که از تمام دفا‌تر اسناد و املاک در سراسر کشور تصویر برداری شود و اطلاعات آن در یک بانک جامع ذخیره شود افزود: امروز ما توانستیم این اقدام را نهایی کرده و دفا‌تر الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم.

تویسرکانی همچنین با اشاره به اینکه این اقدام آثار و برکات فراوانی دارد گفت: تاکنون چندصد نفر از همکاران ما مامور نوشتن این دفا‌تر بودند، از سویی نوشتن این دفا‌تر کار سخت و هزینه بری بود که نگهداری از آن‌ها و همچنین پیشگیری از جعل آن‌ها سخت بود که با الکترونیکی کردن این دفا‌تر این مشکلات حل شد و حدود ۵۰۰ نفر از همکاران ما از امروز در بخش‌های دیگری به کار گرفته می‌شوند.

به گفتهٔ وی الکترونیکی کردن دفا‌تر موجب افزایش دقت و سرعت در ثبت اسناد و املاک، پیشگیری از تضییع حقوق و همچنین جلوگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات می‌شود.

کد خبر : ۳۸۲۹۳۸