خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مردم پایه اصلی اقتصاد مقاومتی هستند

وزیر کشور با بیان اینکه پس از برجام ، اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه دولت است، گفت : اجرای این سیاست‌ها نیازمند مشارکت عمومی است، چون مردم پایه اصلی اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی عصر دوشنبه در دیدار با آیت الله مجتهدی شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه این استان به جهت ظرفیت های صنعتی و تولیدی به عنوان الگوی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شده است، گفت: استان کرمان به واسطه موقعیت خاص کویری و استان لرستان به عنوان استان کم برخوردار به عنوان نمونه برای اجرای این سیاست ها انتخاب شده اند.

وی با اشاره به تدوین برنامه اقتصادی مقاومتی توسط دولت، اظهارکرد: در دیدار با رهبری ایشان بر تشکیل قرارگاه به جای ستاد و ارائه گزارش ماهانه از روند اجرای برنامه ها تاکید کردند و بر این اساس سعی خواهیم کرد ماهانه یکبار در این سه استان حضور یافته و به صورت تخصصی محورهای اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم .

رحمانی فضلی با بیان اینکه راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی، تبعیت از نسخه ارائه شده توسط مقام معظم رهبری و بر درون زایی و برون نگری استوار است، گفت: دولت به مدت دو سال به دنبال مقدمات اجرای این برنامه بود و به همین منظور چند لایحه برای رفع موانع تنظیم و به مجلس ارائه کرده است .

وزیر کشور با اشاره به نقش علما و روحانیان در افزایش مشارکت مردم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار امیدواری کرد در چهار سال آینده مشکلات اقتصادی کشور حل و کارشکنی ها بی اثر شود.

استان آذربایجان شرقی به جهت تدوین سند تدبیر توسعه بر اساس ظرفیت ها و هسته های کلیدی از میان ۳۱ استان کشور به عنوان استان الگوی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است .

وزیر کشور برای شرکت در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز وارد تبریز شد .

 

کد خبر : ۳۷۸۳۳۵