خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو خواهان حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ شد

سفیر ایران در باکو در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی در خصوص ابعاد شخصیت امام خمینی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد مناقشه قره باغ گفت: مواضع ما در خصوص قره باغ کوهستانی تغییری نکرده و امیدواریم این مناقشه در چارچوب تمامیت ارضی کشورهای منطقه و طبق قوانین بین المللی بصورت صلح آمیز حل شود.

به گزارش ایلنا، محسن پاک آیین خاطرنشان کرد: ما از تداوم آتش بس و مذاکرات دو کشور حمایت می‌کنیم و امیدواریم گفت‌وگوهای صلح نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

سفیر ایران با اشاره به اینکه باید گروه مینسک ضمن شرکت فعال در هدایت مذاکرات صلح، تلاش های بیشتری برای حل این بحران نشان دهد، افزود: تداوم مذاکرات برای یافتن یک راه حل مسالمت آمیز در چارچوب موازین جهانی و اجرای قطعنامه های بین المللی می تواند تاثیر گذارباشد.

سفیر ایران در باکو همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اتصال خط ریلی «شمال – جنوب» گفت: کارهای اجرایی اتصال خط ریلی شمال – جنوب با سرعت پیش می رود و کارهای اجرایی در طرف آذربایجان آغاز شده و به سرعت ادامه دارد. علاوه براین در طرف ایران نیز کارهای ساخت ترمینال باری در پایانه مرزی آغاز شده و در حال پیش‌روی است و کارهای ساخت 92 درصد خط ریلی قزوین - رشت تمام شده است.

پاک آیین ادامه داد: خوشبختانه در مسیر خط آهن، کوه یا سنگلاخ وجود ندارد و به این دلیل کارها خوب پیش می رود.

وی ابراز امیدواری کرد که ساخت خط آهن آستارا تا آستارا در پایان سالجاری و بخش قزوین – رشت تا پایان سال 2017 به اتمام رسد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما تلاش می کنیم تا مقدمات دیدار سه جانبه وزرای راه و ترابری را فراهم کنیم.

کد خبر : ۳۷۷۵۳۶