خبرگزاری کار ایران

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

کسی حق تخریب دولت را ندارد

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: وظیفه ائمه جمعه کمک به دولت است و همه باید در این راستا گام برداریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه رامسر با اشاره به این‌که امام راحل یک شخصیت روحانی و یک عالم دینی مرجع تقلید بودند، تصریح کرد: خدمتگذاری به دین و اخلاق امام راحل باید برای همه الگو باشد.

وی با اشاره به این‌که «امام راحل در برابر قدرت رژیم پهلوی ایستادگی کرد و آن رژیم کمر همت بسته بود برای نابودی دین و امام» تصریح کرد: درد و غیرت دینی امام راحل باور کردنی نبود و در تمام موارد موضع‌گیری می‌کردند؛ در عصر قدرت سرمایه‌داری و مارکسیستی شرق با یک منطق و حربه و فلسفه درصدد نابودی دین بود که امام قیام و اسلام را احیاء کرد. امام خدمت به مردم و نظام و مستضعفان را وظیفه خود می‌دانست و سیاسی‌کاری نکرد. با الفاظ بازی نکرد و روحانیت امروز در انقلاب اسلامی به پیروی از امام خمینی(ره) در دین و احساس رسیدگی به مستضعفین دارد.

وی تاکید کرد: امروزه هر کسی در هر مقام و جایگاهی باشد حق ندارد به گونه‌ای عمل کند که مردم را نسبت به نظام ناامید کند؛ زیرا شرایط حساس و دشوار است. ریاست شورای سیاستگذاری با الهام از رهبری بارها در جمع ائمه جمعه فرمودند که وظیفه ما کمک به دولتمردان است که در خط مقدم هستند و آن‌ها را برای خدمتگذاری به مردم حمایت کنیم. امروز هم اگر دولت موفق شود افتخاری برای انقلاب اسلامی و روحانیت است و اگر ضعفی باشد کسی حق تخریب ندارد.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یادآور شد: امام در منظومه فکری و سیره عملی درباره خدمتگذاران نظام و مقام معظم رهبری آینده‌های زیبا و شفاف بیان داشتند؛ لباس روحانیت یعنی خدمت به دین و متدینین و جامعه و قرآن و اهل بیت است و اگر قدمی برداشته شود باعث افتخار روحانیت است.

کد خبر : ۳۷۷۱۴۲