خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان مطرح کرد:

ضرورت ترسیم نقشه‌راه همکاری بلندمدت بین ایران و ژاپن

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۴۲۷

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر بازآرائی روابط ایران و ژاپن و ترسیم نقشه‌راه همکاری بلند مدت بین دو کشور تاکید کرد.

 

 به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که بنا به دعوت رسمی همتای ژاپنی خود در این کشور حضور دارد، در دیدار با یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، در خصوص موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بازآرائی روابط فی‌مابین و ترسیم نقشه‌راه همکاری بلند مدت را برای گسترش روابط حائز اهمیت دانست و آمادگی ایران برای تداوم رایزنی‌ها در چارچوب شورای همکاری و تداوم مشورت‌های معاونین و مدیران کل وزارت امور خارجه های دو کشور را اعلام کرد.

وی ظرفیت‌های موجود در دوکشور برای توسعه مناسبات را درخور توجه خواند و بر ضرورت تدوین سازوکارهای لازم برای ارتقای همکاری های متنوع تاکید کرد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های پادمانی جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد رایزنی قرار گرفت.

طرفین به علاوه در مورد مسائل منطقه‌ای شامل بحران اوکراین و ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا و افغانستان تبادل‌نظر کردند.

امیرعبداللهیان، سیاست اصولی ایران در ارتباط با بحران اوکراین را ناظر بر ضرورت راه حل سیاسی دانست و گفت که ضروری است جامعه بین المللی از این رویکرد حمایت کند.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار اهمیت استمرار گفت وگوها و همکاری فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد و دیدگاه کشورش در حوزه های مرتبط با تحولات منطقه خلیج فارس، مذاکرات لغو تحریمها، تحولات اوکراین و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در ارتباط با موضوعات مرتبط با افغانستان را تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز