خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

سفر شینزو آبه به تهران، گشایش فصل جدیدی در روابط میان ایران و ژاپن است

معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری برجام روز گذشته در ادامه برنامه‌های خود در ژاپن با اعضای شورای بین‌المللی تعاملات دوستانه این کشور (FEC) دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور، سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در ماه‌های آتی به کشورمان را به ویژه با توجه به تحولات جدید در روابط ایران با سایر کشورها بعد از توافق برجام در عرصه‌های گوناگون تجاری و اقتصادی بسیار مهم ارزیابی و آن را گشایش فصل جدیدی در روابط میان ایران و ژاپن قلمداد کرد.

گسترش تبادلات مردمی و دانشگاهی، گردشگری، ضرورت تسریع در همکاری‌های بانکی برای پیشبرد امور تجاری و اقتصادی میان دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف در این دیدار در خصوص آنها بحث و تبادل نظر شد.

عراقچی همچنین با اشاره به اهمیت صلح و ثبات منطقه‌ای و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، خواهان افزایش همکاری میان دو کشور در جهت مقابله تروریسم و افراطی‌گرایی با توجه به خطر این گونه گروه‌های تروریستی برای تمامی کشورهای جهان گردید.

شورای بین‌المللی تعاملات دوستانه (International Friendship Exchange Council) یک سازمان غیرانتفاعی است که سال 1983، به هدف تعمیق تفاهم بین‌المللی و دوستی ایجاد گردیده است.

هم اکنون تعداد هزار نفر از افراد و شرکت‌های معتبر عضو این شورا هستند. این شورا ارتقاء تبادلات با کشورهای خارجی، انتقال دیدگاه‌های افراد مختلف پیرامون دیپلماسی ژاپن به گوش مسئولان دولتی، تسهیل کردن فهم سیاست‌های دیپلماتیک دولت و همچنین کمک به شرکت‌های عضو در استراتژی‌های بین‌المللی خویش را از جمله اهداف خود معرفی کرده است.

این شورا همچنین موضوعات زیر را به عنوان سه اصل مهم سرلوحه خود قرار داده است:

1- صلح و ثبات و رفاه جهانی

2- تطبیق با جهانی شدن

3- ارتقاء هرچه بیشتر دیپلماسی میان دولت‌ها 

کد خبر : ۳۷۲۹۳۱