خبرگزاری کار ایران

عارف در همایش اصلاح‌طلبان:

قدرت فراکسیون امید در مجلس نمایان خواهد شد/ برای رسیدن به قدرت از اخلاق عبور نمی‌کنیم

منتخب نخست مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: به رقبایمان توصیه می‌کنیم که دست از تحلیل‌ها بردارند، تا هفته آینده صبر کنند و قدرت فراکسیون امید را در مجلس دهم ببینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا عارف در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اعتماد مردم به لیست امید مسئولیت اصلاح‌طلبان را بسیار سنگین کرده است گفت: حماسه ارزشمند خرداد 92 برای حاکمیت اخلاق و عقلانیت در کشور انجام شد و مردم نیز مطالبه شان در جامعه رعایت همین ویژگی‌هاست.

وی با بیان اینکه باید ادامه دادن مسیر اسفند 94 در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گیرد اظهار داشت: اولویت دادن به منافع ملی، گذشت از منافع حزبی، داشتن نگاهی عمیق نسبت به آینده و توجه به مطالبات مردم و اولویت کشور مواردی بوده که در نهایت منجر به ائتلاف امید شده است.

ان فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است و نه پس از آن تصریح کرد: این روزها سخنانی به گوش می‌رسد که عده ای مطرح می‌کنند ائتلاف امید تا درب مجلس پایدار بوده است در حالیکه ائتلاف امید برای درون مجلس شکل گرفته و در آن پیگیری خواهد شد.

عارف یادآور شد: وظیفه کسانی که در لیست امید بوده اند این است که برای یک تعهد جمعی در زمینه پیگیری برنامه‌های فراکسیون امید در مجلس تلاش کنند و گفتن سخنانی مانند اینکه ائتلاف انجام شدو حالا تمام شد و رفت، درست بود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی نیازمند شکل گیری فراکسیون های تخصصی متعدد در مجلس هستیم اظهار کرد: مردم باید به کار تک تک نمایندگان نظارت کنند و دوستانی که سخنانی مطرح می‌کنند و می‌گویند ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است از بیان این سخنان دست بردارند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ما برای این انتخابات و برای شکل گیری لیست امید و ائتلاف، هزینه های زیادی دادیم، خاطرنشان کرد: کسانی را در لیست وارد کردیم که جوانان اصلاح‌طلب مدتها با ما قهر بودند چرا که شرایط ویژه آن دوران را به خوبی درک نکرده بودند اما بهتر است کسانی که می خواهند صحبت از پایان یافتن ائتلاف امید کنند باید با مردم رفتاری صادقانه داشته باشند و بگویند ما پیشنهاد ائتلاف داریم اما الان کارمان پیش افتاده و دیگر نیازی به ائتلاف نداریم.

عارف هم‌چنین با اشاره به نخستین جلسه فراکسیون امید که طی روزهای اخیر برگزار شد، ابراز داشت: پیش‌بینی ما از حضور نمایندگان با توجه به شرایط زمانی و اطلاع رسانی که انجام شده بود حدود 90 تا 95 نفر بود اما تشکر می کنم که 105 نفر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند.

وی در واکنش به تحلیل‌های برخی از رسانه‌ها درباره کاهش نمایندگان حامی فراکسیون امید در مجلس عنوان کرد: بعضی‌ها می‌آیند و تحلیل‌هایی می‌کنند و مبنای تحلیل خود را عددسازی هایی که نادرست هستند قرار می‌دهند، اما مبنای کار ما در فراکسیون امید رعایت اخلاق است.

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه ما برای رسیدن به قدرت از اخلاق عبور نمی‌کنیم، بیان کرد: به طور دقیق تعداد نفرات حضور یافته در جلسه فراکسیون را اعلام کردیم اما به رقبایمان نیز می گوییم که فعلا صبر کنند و دست از تحلیل کردن بردارند و اجازه دهند که در هفته آینده مجلس تشکیل شود تا در آن زمان قدرت فراکسیون امید را در مجلس ببینند.

ادامه دارد...

کد خبر : ۳۷۲۸۶۱