خبرگزاری کار ایران

عارف در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم:

هیچ جریانی در نظام جمهوری اسلامی حذف شدنی نیست/بدهی دولت حداقل برابر با ۲۰ سال بودجه عمرانی کشور است

منتخب اول مردم تهران در مجلس بدهی دولت در حال حاضر را ۶۰۰ هزار میلیارد و برابر حداقل ۲۰ سال بودجه عمرانی کشور عنوان کرد و گفت: اصلاح نظام ساختاری و توجه به اقتصاد مقاومتی در مجلس دهم با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در نشست حزب اعتدال توسعه با منتخبان مجلس دهم با تشکر از نمایندگان مجلس نهم گفت: باید در ابتدای کار ببینیم مجلس دهم در چه شرایطی کار خود را آغاز خواهد کرد. 

منتخب اول مردم تهران به آغاز کار دولت تدبیر امید در سال ۹۲ اشاره کرد و آن را حماسه ماندگار در راستای عقلانیت و تدبیر خواند که علیرغم مشکلات و مسایل پیش آمده دستاوردهای زیادی داشت و گفت: مهار تورم و اجرای برنامه بزرگ برجام که رفع تحریم‌ها و به رسمیت شناختن حق ایران بود نیز در این دولت انجام شد. 

وی ادامه داد: امروز مجلس در شرایطی کار خود را شروع کرده است که رونق اقتصادی اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی است و بدهی دولت در حال حاضر ۶۰۰ هزار میلیارد است که برابر با ۳۰ سال یا حداقل ۲۰ سال بودجه عمرانی کشور است. 

عارف با بیان اینکه به برکت نظام ولایی و اسلامی ایران با ثبات‌ترین کشور در منطقه است، خاطرنشان کرد: باید در مناسبات منطقه نقش آفرینی داشته باشیم و نگاه ما به ضروریات نقش آفرینی بیشتر است. 

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم افزود: امروز تعامل سازنده با دنیا و به خصوص کشورهای اسلامی از اولویت‌های مجلس آینده است تا در راستای سیاست‌های کلی نظام بایک عزم ملی برای ارتقای جایگاه ایران تلاش شود. 

رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه هیچ جریانی در نظام جمهوری اسلامی حذف شدنی نیست، تصریح کرد: همین رقابت‌های انتخاباتی بوده که معشیت ما را در میان کشورهای دیگر بالا برده است. 

عارف، انتخابات مجلس دهم را استمرار حاکمیت تدبیر و امید و استمرار بازی برد-برد خواند و به نقش شورای عالی سیاست گذاری در انتخابات ۹۴ پرداخت و با بیان اینکه ائتلاف شکل گرفته در این انتخابات از ائتلاف سال ۹۲ فراگیر‌تر بود ابراز امیدواری کرد ائتلافی که در مجلس شکل می‌گیرد باز هم فراگیر‌تر شود و باید گاهی از منافع حزبی به نفع منافع بالا‌تر عبور کرد. 

وی انتخابات سال ۹۴ را پیروزی گفتمان تغییر دانست و گفت: در این انتخابات مردم به چهره‌های شاخص رای ندادند و به برنامه‌ها رای دادند و این سرمایه ارزشمند برای گفتمان امید است. 

عارف در پایان ابرازامیدواری کرد تا تقویت روحیه و امید و نشاط و توسعه آرامش و اولویت‌های اقتصادی که مورد توجه هر دو جناح کشور بوده است در مجلس دهم به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح نظام ساختاری و توجه به اقتصاد مقاومتی که در برنامه‌های لیست امید اشاره شده بود با جدیت دنبال شود.

کد خبر : ۳۷۲۳۱۴