خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

سند توافقنامه ترانزیت بین ایران، افغانستان و هند امضا می‌شود

معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت خارجه، از امضای سند توافق‌نامه ترانزیت بین ایران، افغانستان و هند در حضور مقامات علی رتبه سه کشور در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور با بیان اینکه در جریان سفر ناریندرا مودی نخست‌وزیر هند قرار است سند توافقنامه ترانزیت بین ایران، افغانستان و هند به امضا برسد، اظهار کرد: به احتمال زیاد برای امضای این سند اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به تهران خواهد آمد و این سند در حضور مقامات عالی سه کشور ایران، افغانستان و هند امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سفر چند ساعته احتمالا در روز دوشنبه انجام خواهد شد و در طی امروز و فردا انجام آن قطعی خواهد شد، به اهمیت موضوع ترانزیت اشاره کرد و گفت:‌ ایران با توجه به جایگاه ژئوپلیتیکی که دارد در امر ترانزیتی نقش مهمی دارد و می‌تواند دیگر کشورها این منطقه را به آسیای میانه، قفقاز، روسیه و اروپا متصل کند.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت‌وگو خود با رادیو، با بیان اینکه در سفر روسای جمهور چین و کره جنوبی به تهران نیز به اهمیت جایگاه ایران در موضوع ترانزیت توجه شد، گفت:‌ در آینده نزدیک نیز که مقامات ژاپنی و اندونزی به تهران خواهند آمد در ارتباط با استفاده از این پتانسیل با مقامات کشورمان رایزنی خواهند داشت.

کد خبر : ۳۷۲۸۱۲