خبرگزاری کار ایران

علیرضا آجدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

صندلی پنجم اصفهان جایگاه ثبات باشد، نه کینه‌ورزی

نفر ششم انتخابات مجلس دهم از حوزه اصفهان گفت: امیدوارم صندلی پنجم اصفهان جایگاه ثبات، تعقل و آرامش باشد، نه جایگاه جدل و کینه‌ورزی

علیرضا آجدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتخابات مجلس دهم و حضور مردم در این انتخابات اظهار داشت: مردم ایران مثل همیشه حماسه ماندگار دیگری به دفتر نظام اسلامی اضافه کردند که جا دارد از همین جا مجددا از حضور مقتدرانه مردم تقدیر و تشکر کنم، چراکه این حضور حداکثری نشان داد که نظام اسلامی بعد از گذشت سه دهه از عمر خود همچنان پویا و سرزنده در مسیر توسعه گام بر می‌دارد از همین فرصت استفاده کرده و خسته نباشیدی خدمت همه مجریان و ناظران انتخابات عرض می‌کنم. امیدوارم مجلس آینده گام‌های موثری در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی بر دارد.

او با اشاره به حضور خود در لیست امید خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تا زمانی که نیت خدمت به مردم باشد و صداقت در رفتارمان به شکل واقعی وجود داشته باشد و اگر فرد در کنار گرایش‌های سیاسی از یک استقلال شخصیت برخوردار باشد، حمایت جریان‌های سیاسی از او امکان‌پذیر خواهد بود. من تصور می‌کنم باید فعالیت و تلاش همه گروه‌های سیاسی در راستای ارتقای ظرفیت‌های نظام اسلامی باشد و اگر شخص بتواند برنامه‌های خود را با سیاست‌های نظام و درخواست‌های بر حق و قانونی جامه منطبق کند و در راستا حق و عدالت گام بردارد نه تنها مورد حمایت گروه‌های سیاسی، بلکه مورد حمایت آحاد ملت ایران قرار می‌گیرد.

آجدانی با بیان اینکه هیچگاه ارزش‌های والای نظام اسلامی، شهدا و جامعه انقلابی و صلابت کشورم را وجه المصالحه مسائل و خواسته‌های فردی، حزبی و گروهی قرار نمی‌دهم، تصریح کرد: در واقع هیچ اصلاح‌طلب واقعی یا هیچ فرد متعلق به طیف اصولگرایی یا هر گرایش سیاسی دیگر هرگز به خود اجازه نمی‌دهند و نباید هم بدهد که منافع جامعه اسلامی و انقلابی ایران را که بر پایه خون جوانان این مرز و بوم استوار شده را در راه دستیابی به اهداف شخصی یا طیفی هزینه کند. در واقع این کفش‌های فردی ما است که مورد قضاوت و راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد و نباید این رفتارهای فردی را به کل نسبت داد.

او با ذکر این نکته که با کمترین هزینه پا به این عرصه گذاشتم، متذکر شد: سرمایه اجتماعی که بنده از آن بهره‌مند شدم و باعث اعتماد مردم به فرزند کوچکشان شد بسیار گرانبها‌تر از موارد مالی است. بنده به دلیل سابقه طولانی خدمتگزاری صادقانه در حوزه‌های مختلف نظیر، دانشگاه، جوانان، فضای صنعتی و کارگران، خیریه، سلامت و درمان، انجمن نخبگان ایثارگر و... مورد حمایت و محبت مردم فرهیخته اصفهان قرار گرفتم من همیشه تلاش کرده‌ام صمیمانه‌ترین رابطه را با همشهریان خود داشته و آن‌ها را بخشی از خانواده خود بدانم. این سرمایه اجتماعی مایه مباهات و افتخار بنده است. قرار نیست آرا و اعتماد مردم اصفهان برای دستیابی به اهداف فردی هزینه شود. البته مطمئنا یکی از شاخص‌های موثر در واکنش‌های جامعه در انتخابات اخیر نگرش‌های اعتدال‌گرایانه بوده است.

آجدانی با اشاره به موضوع منتخب سوم (خانم مینو خالقی) و در پاسخ به اینکه نظرش در مورد صندلی پنجم اصفهان که تبدیل به یکی از داغ‌ترین کرسی‌های مجلس اخیر شده، یادآور شد: به نظرم پیش از اینکه درباره این موضوع وارد شویم، باید مجددا به این نکته مهم اشاره کنم و آن اینکه همه آحاد جامعه، برادران و خواهران دینی خودم را به رعایت اصول اخلاقی دعوت کنم. اسلام دین اخلاقمداری است و ایرانی همیشه تاریخ به این مقوله شهره بوده است. ما باید در هر بخش از رفتارمان به این نکته توجه کنیم. ما نباید برای دستیابی به اهدافمان چهارچوب‌های اخلاقی را پشت سر بگذاریم، اما درباره موضوع موردنظر شما بنده با کمال احترام به تمام منتخبان عرض می‌کنم، مطمئناً فصل‌الخطاب این موضوعات قانون و ارکان آن است، البته باتوجه به حساسیتی که بوجود آمده پیگیری‌های توسط رئیس‌جمهور محترم آقای روحانی، ریاست مجلس و حتی برخی از نمایندگان شاخص مجلس محترم نظیر آقایان مطهری و توکلی و از همه بارز‌تر اعضا محترم شورای نگهبان در حال شکل‌گیری است. به نظرم باید کمی صبور‌تر بود و به دور از هر نوع حاشیه‌سازی و بداخلاقی سیاسی پیش رفت. مطمئن باشید همه ارکان‌ جامعه اسلامی اعتقاد راسخی به صیانت از قانون دارند. تصور می‌کنم این مطلب طی چند روز آینده به نتیجه می‌رسد. امیدوارم در ‌‌نهایت آنچه به خیر و صلاح کشور و نظام است رخ دهد. امیدوارم صندلی پنجم اصفهان جایگاه ثبات، تعقل و آرامش باشد نه جایگاه جدل و کینه‌ورزی و نه صندلی داغی که شما می‌گویید.

بنده نیز با تمام توان و بر پایه قانونی پیگیر این مطالب بوده‌ام و به نتایج لازم هم دست یافتم اما در مقوله جدید اگر شورای محترم نگهبان بر رأی اخیر خود ثبات داشته باشد مجددا و در ر استای آرای مردم و بر پایه قانون مجدانه و باز هم تاکید می‌کنم فقط بر پایه قانون پیگیر موضوع جدید خواهم بود.

بر همین اساس مرحله اول انتخابات، بنده جزء‌ اولین افرادی بودم که برای همه منتخبان پیام تبریک ارسال کردم ضمن اینکه حق پیگیری این موضوع را به نمایندگی از هزاران نفری که به من رأی داده بودند برای خود قائل دانسته و پیگیری هم کردم البته من اعتقاد و نیازی به پر حاشیه کردن این دست اقدامات و تشویق اذهان نمی‌بینم، چون نظام را متعلق به خود و آحاد مردم غیور کشورم می‌دانم.

کد خبر : ۳۷۰۰۰۰