خبرگزاری کار ایران

مقیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات ماکو هنوز تایید نشده/ آجدانی به‌عنوان منتخب اصفهان به شورای نگهبان معرفی شد

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تایید انتخابات در حوزه انتخابیه ماکو از سوی شورای نگهبان باقی مانده که این موضوع هنوز به وزارت کشور ابلاغ نشده است.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به معرفی آجدانی به جای مینو خالقی در حوزه انتخابیه اصفهان عنوان کرد: ما آقای آجدانی را به جای خانم خالقی به شورای نگهبان معرفی کردیم و قاعدتا آنها هم باید این انتخاب را بپذیرند.

او افزود: با همه این‌ها وزارت کشور گزینه پیشنهادی موجود را به جای خانم خالقی به شورای نگهبان معرفی کرده است و ما در حال حاضر منتظر نظر شورای نگهبان هستیم ولی همانطور که گفتم شورای نگهبان هم علی‌القاعده باید با معرفی آجدانی به عنوان منتخب اصفهان موافقت کند.

معاون سیاسی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعداد تعرفه‌ها برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم رفته، حدود ۱۹ میلیون است که این میزان تعرفه هم اکنون در حال چاپ و آماده‌سازی است.

او ادامه داد: ما انتخابات دور دوم مجلس را در ۱۵ هزار و ۵۸۵ شعبه برگزار می‌کنیم که از این میان در ۲۱ استان و در مجموع در ۵۶ حوزه انتخابات به دور دوم کشیده شده است و در مجموع ۱۳۸ داوطلب داریم که باید ۶۹ نفر آنها برای حضور در مجلس دهم انتخاب شوند.

مقیمی یادآور شد: از میان ۲۰۷ حوزه انتخابیه شورای نگهبان انتخابات مرحله اول در ۲۰۶ حوزه را مورد تایید قرار داده است و تنها تایید انتخابات در حوزه انتخابیه ماکو از سوی شورای نگهبان باقی مانده است که این موضوع هنوز به وزارت کشور ابلاغ نشده است.

کد خبر : ۳۶۰۰۶۴