خبرگزاری کار ایران

سیاوشی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مردم خواستار تغییر هستند/ فراکسیون امید، اکثریت مجلس دهم را در اختیار می‌گیرد

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: در انتخابات مجلس، مردم اعلام کردند که خواستار تغییر هستند. خواست مردم در تمام مراحل تصمیم گیری باید لحاظ شود و تغییرات برای مردم محسوس باشد.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به شرایط مجلس آینده و نحوه کار فراکسیون اکثریت و وظایف فراکسیون زنان خاطرنشان کرد: در اولین جلسه فراکسیون امید قریب به ۱۵۸ نفر شرکت کرده بودند و به نظر می‌رسد این فراکسیون، اکثریت مجلس را در دست خواهد داشت.

سیاوشی ادامه داد: اعضای فراکسیون برای تحقق وعده‌های داده شده با قدرت هر چه تمام‌تر اهتمام خواهند داشت. همچنین در مسیر مطالبات، به دور از حواشی و در یک فضای همدلی و همکاری به ویژه در راستای تحقق دستاوردهای برجام حرکت خواهند کرد.

منتخب مردم تهران با اشاره به اینکه وزن و ترکیب سیاسی مجلس اهمیت زیادی دارد، گفت: در توفیق‌هایی نظیر هیات رییسه و ارکان داخلی مجلس؛ چه در انتخاب‌ها و چه در انتصاب‌ها، منطقی است که وزن مجموعه‌های سیاسی درون پارلمان در نظر گرفته شود و شایسته این است که رقابت‌ها نیز در چارچوب قانون و احترام به آرای عمومی در مجلس باشد.

کارشناس پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه آنچه در عمل اتفاق افتاده است تغییر در ۷۵ درصد نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: در انتخابات مجلس، مردم اعلام کردند خواستار تغییر هستند و همانطور که مستحضرید یکی از ارکان اصلی نظام، «جمهوریت» است که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب نیز بسیار بر این اصل تکیه دارند.

او اضافه کرد: آنچه مشخص است آن است که خواست مردم در تمام مراحل تصمیم‌گیری باید لحاظ شود و تغییرات برای مردم محسوس باشد. قطعا پایبندی به دموکراسی به این معناست که همه به رای اکثریت احترام بگذارند و پذیرا باشند.

سیاوشی تاکید کرد: انتخاب ریس مجلس به عهده نمایندگان است لذا هرآنچه اکثریت رای دهند، مورد احترام فراکسیون امید خواهد بود و امیدوارم این مهم با تعامل هر چه بیشتر و هم‌اندیشی در فضای آرام و با رعایت اخلاق صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با وضعیت فراکسیون زنان در مجلس آتی نیز اظهار داشت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بالا‌ترین تعداد زنان به مجلس راه پیدا کرده‌اند.

او ضمن ابراز قدر دانی نسبت به زنان و مردانی که برای تحقق حضور زنان در نهاد‌های کلان کشور متحمل زحمات بسیاری شده‌اند، تاکید کرد: شایسته است با تشکیل یک فراکسیون قوی و با حضور موثر در ارکان مختلف مجلس در جهت رشد و تعالی جایگاه زنان تلاش کنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی هرگاه فردی انتخاب و وارد مجلس می‌شود، نماینده همه آحاد جامعه اعم از زن و مرد است خاطرنشان کرد: با این وجود برای رفع مشکلات زنان، زنان وظیفه بیشتری دارند. یعنی زنان علاوه بر وظیفه ملی وظیفه‌ای مضاعف دارند و آن هم تلاش برای به حداکثر رساندن رفع و حل مشکلات خاص زنان و مهم‌تر از آن جلب توجه مجلس به حل مشکلات و مسایل زنان است

سیاوشی در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده زنان با تشکیل فراکسیون قوی اظهار داشت: ما باید به دنبال مصوباتی در راستای تعالی حوزه زنان و خانواده باشیم.

کد خبر : ۳۶۹۹۹۹