خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش رحمانی فضلی به سوءقصد به میرمحمود موسوی

وزیر کشور از پیگیری حادثه سوءقصد به میرمحمود موسوی از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه همایش فرماندهان نیروی انتظامی در واکنش نسبت به سوءقصد علیه میرمحمود موسوی برادر میرحسین موسوی گفت: من همین الان این مسئله را از فرماندهی ناجا پرسیدم و باتوجه به اینکه گفته شده بود این سومین بار است که به ایشان حمله می‌شود،فرمانده ناجا اظهار کردند که قبلا گزارشی در این خصوص در نیروی انتظامی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: دستور پیگیری این مسئله صادر شده است.

وزیر کشور یادآور شد: ما روزانه موارد خفت‌گیری و زورگیری را شاهد هستیم که این موضوع نیز طبق برآوردهای اولیه سرقت از نوع زورگیری بوده است البته پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

گفتنی است که میرمحمود موسوی، دیپلمات پیشین عالی‌رتبه است که سابقه سفارت ایران در پاکستان و مدیرکلی غرب آسیا وزارت امور خارجه را در پرونده کاری خویش دارد.

براساس اخبار منتشر شده، سوءقصد صورت گرفته علیه برادر میرحسین موسوی، سومین سوقصد در طول ۱۰ روز گذشته است.

گشت امنیت اخلاقی نامحسوس در شورای امنیت رسیدگی می‌شود

رحمانی فضلی در رابطه با گشت امنیت اخلاقی اظهار داشت: درخصوص گشت امنیت اخلاقی نامحسوس اینگونه که مطرح شده است نبوده و بنا بر این بوده که در جهت تقویت نیروهای آماده و استراحتی در ساعت استراحت بیشتر استفاده شود تا در حوزه‌های اخاذی، سرقت و درگیری از این نیروها بهره ببریم اما این مسئله بیشتر به سمت عفاف و حجاب رفت.

وی ادامه داد: البته با کسانی که مقررات و قوانین را رعایت نکنند و به شئونات اسلامی وقعی ننهند، برخورد می‌شود و تذکرات جدی داده خواهد شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: به دلیل اینکه این طرح بین بخشی است و همه بخش‌ها در رابطه با آن مسئولیت دارند و این مسئله که نیروی انتظامی فقط در خیابان و حوزه‌های عمومی وظیفه برقراری امنیت را برعهده دارد به منظور اثرگذاری بیشتر این طرح در شورای امنیت مطرح شود و با حضور همه نیروها در حوزه اجتماعی به بحث گذاشته شود و طرح پخته‌تری اجرا گردد.

تکذیب قاچاق مواد مخدر از ظریق منجنیق

وی در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب تصریح کرد: ما به عنوان نیروی انتظامی و وزارت کشور با توجه به اینکه این اماکن، موجب افزایش ترافیک می‌شود، موافق نیستیم اما اکنون که نمایشگاه کتاب منتقل شده است از این مسئله استقبال می‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با اینکه برخی افراد با منجنیق مواد مخدر را در مرزها رد و بدل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در موارد جزئی شاید این مسئله وجود داشته باشد ولی ناجا و مرزبانی این مسائل را رصد می‌کنند و در سطح وسیع و گسترده این مسئله وجود ندارد.  

مورد امنیتی ویژه‌ای در انتخابات نداشتیم

رحمانی فضلی در خصوص موارد امنیتی در زمان انتخابات ابراز داشت: مورد امنیتی ویژه‌ای در انتخابات نداشتیم البته همیشه در معرض اقدامات تروریستی در مناطق مرزی هستیم که با رصد کاملی که داریم به لطف خداوند تاکنون موفق نشده‌اند در مرزها اقدامات تروریستی یا فعالیت نظیر آن داشته باشند.

وی در رابطه به نقش نیروی انتظامی در فعالیت‌های اقتصادی بیان کرد: بستر فعالیت‌های اقتصادی، امنیتی است و اگر امنیت نداشته باشیم فعالیت اقتصادی امکان‌پذیر نیست. مسئولیت امنیت داخلی با ناجا است و تمام تلاش ما این است که برای ثبات و پایداری امنیتی از ظرفیت‌ نیروی انتظامی استفاده کنیم تا هم در سرمایه‌گذاری خارجی و هم سرمایه‌گذاری داخلی موفق باشیم.

رئیس شورای امنیت کشور در خصوص میهمانی‌های مختلف در باغ‌ها عنوان کرد: قانون محدودیت زمانی و مکانی ندارد و هر جا که خلاف شئونات اتفاق بیافتد و در منظر عموم باشد یا در جایی باشد که مزاحمت ایجاد می‌کند نیروی انتظامی با آن برخورد خواهد کرد و باغ‌ها نیز از همان محل‌هایی هستند که برخی افراد سودجو آن را در اختیار افراد قرار می‌دهند که این مسئله در هر جایی که اتفاق بیافتد ناجا با آن برخورد خواهد کرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص درگیری‌های قومیتی در برخی استان‌ها گفت: درگیری‌های قومیتی نداریم و اما بین قومیت‌ها اتفاقاتی در برخی نقاط می‌افتد که بیشتر مربوط به موضوع‌ها و مسائل محلی است و به مسائل امنیتی و سیاسی مرتبط نیست که در این زمینه نیز نیروهای ما مثل هر اختلاف دیگری که به وجود بیاید برای ایجاد نظم وارد خواهند شد.

کد خبر : ۳۶۸۷۹۴