خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران و وزیر اقتصاد اسلواکی مطرح شد؛

تاکید تهران و براتیسلاوا بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و آکردیته در اسلواک با وزیر جدید اقتصاد اسلواک دیدار و درباره تحولات جاری و دورنمای مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری مذاکره و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار روز گذشته پطر ژیگا، وزیر اقتصاد اسلواک ضمن ابراز خرسندی از روند موجود حاکم بر مناسبات فیمابین تاکید کرد: روابط دوجانبه ایران و اسلواک در این دوره نه تنها در حوزه‌های اقتصادی بلکه در زمینه سیاسی هم از توسعه مطلوبی برخوردار شده است.

وی با اشاره به سفرهای معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی و نیز وزیر پیشین اقتصاد اسلواک به ایران در ماه‌های گذشته و امضای اسناد اقتصادی پایه میان دو کشور، دیدار‌ها و مناسبات اخیر را موفقیت‌آمیز و حاکی از تقویت همکاری‌های دو کشور دانست.

سفیر کشورمان در وین نیز پیشرفت‌های قابل توجه در روابط و همکاری‌های تهران و براتیسلاوا از جمله در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی، نقش وزارتخانه‌های اقتصادی و صنعتی و همچنین بخش‌های خصوصی دو کشور را در این راستا حائز اهمیت خواند.

عبادالله مولایی با اشاره به عدم تناسب حجم مبادلات تجاری فعلی با ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه در روابط ایران و اسلواک اظهار امیدواری کرد با تشکیل و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک گام‌های بلندتری در مناسبات فیمابین برداشته شود.

طرفین همچنین از افزایش تعاملات و تبادل هیات‌های مختلف اقتصادی میان دو کشور استقبال کردند.

کد خبر : ۳۶۵۹۶۰