خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان در دیدار با وزیر دفاع بلاروس:

کشورهای مستقل باید با همکاری‌ در برابر توسعه‌طلبی آمریکا بایستند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری بلاروس درحاشیه کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو ۲۰۱۶ با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در این دیدار اعلام کرد: زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه دفاعی-امنیتی وجود دارد که می‌توانیم با فعال‌سازی آن سطح روابط و تعاملات دو کشور را به نحو مطلوبی ارتقاء بخشیم.

دهقان ادامه داد: کسانی که امروز به نام اسلام دست به جنایت و آدم‌کشی می‌زنند، هیچ نسبتی با اسلام ندارند و باید همه با اتحاد، همگرایی و همکاری‌های سازمان یافته با این جریان شوم مبارزه کنیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از عناصر اروپایی داعش به عنوان یک تهدید بالقوه علیه امنیت جهانی یاد کرد و افزود: آمریکا با اتخاذ راهبرد راه اندازی جنگ‌های نیابتی درصدد است ضمن مهار قدرت‌های بزرگ و نوظهور، هزینه آن را نیز به کشورهای تحت سلطه خود تحمیل کند.

دهقان گفت: پیام کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو می‌تواند پاسخ و هشداری جدی به آمریکا و اذنابش باشد که دنیا اجازه تداوم اجرای اینگونه راهبردهای ضد بشری را به آنان نخواهد داد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: کشورهای مستقل و قدرت‌های بزرگ منطقه باید با اتحاد و همکاری‌های همه جانبه در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با تأکید بر مفاد سخنرانی سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو و تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی‌امان با تروریسم، گفت: بلاروس آماده بهره‌برداری از تجارب ایران در این زمینه است.

او با تهدیدآمیز خواندن گسترش ناتو و تحرکات روزافزون آمریکا در منطقه افزود: این‌گونه اقدامات نه‌تنها کمکی به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نخواهد کرد، بلکه فضای تنش و ناامنی را گسترش خواهد داد.

تبره کلژنرال آندره راوکوف با بیان اینکه بلاروس اهمیت ویژه‌ای برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، بر گسترش هرچه بیشتر روابط دفاعی-امنیتی تهران-مینسک تأکید کرد.

کد خبر : ۳۶۵۸۳۴