خبرگزاری کار ایران

کاندیدای دور دوم آبادان در گفت‌وگو با ایلنا:

زمینه کمک به دولت فراهم شود/ رسانه‌ها نیازمند فضای آزاد برای نقادی هستند

کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس از آبادان گفت: اعتقادم بر این است که چه اصولگرا و چه اصلاح طلب باید از افراط و تفریط جدا پرهیز کنند.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در آبادان، با بیان اینکه چه اصولگرایان و چه اصلاح‌طلبان باید از افراط و تفریط پرهیز کنند و آنجایی که لازم باشد اصلاحاتی را انجام دهیم که به توسعه کشور و شهرمان کمک کند، هیچ‌کس مخالف این موضوع نیست ولی آن موضوعی که فردی بخواهد تک‌روی کند و یک فرد بخواهد افراط و تفریط در کار داشته باشد، نه در مقوله اصولگرایی می‌گنجد نه در مقوله اصلاح‌طلبی. امید می‌رود با اصلاح روش‌های مناسب، زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کنیم.

کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات از آبادان در پاسخ به این سوال که در صورت ورود به مجلس، برای توسعه فضای سیاسی آبادان چه اقداماتی را انجام خواهید داد؛ گفت: یکی از موضوعاتی که نیاز به توسعه دارد، توسعه فضای سیاسی است؛ اولا میدان را باید برای همه عرصه‌های سیاسی باز کنیم. برای رسانه و جراید و اصحاب قلم باید باز کنیم. فضای سیاسی برای رسانه‌ها به‌گونه‌ای باید باز شود که حرفشان را با پرداختن به زاویه‌های نگاه موشکافانه و نقادی اظهار کنند. قطعا رشد سیاسی سبب رشد و توسعه کشور خواهد شد و این زمینه همانند زمینه فرهنگی بسیار موثر است و انشالله به آن توجه کنیم. مردم مطمئن باشند که من به همه گرایش‌ها و تفکرات احترام می‌گذارم و به طور حتم قوت کار این است که تبادل‌نظر و تبادل اندیشه شود.

مولوی با اشاره به مسئله لغو کنسرت‌های موسیقی در سال‌های گذشته اظهار داشت: برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی پیش از هر چیز باید مجوز صادر شود. آبادان شهری است که هنرمندان آن در عرصه‌های مختلف زمینه رشد و توسعه را دارند. هنرمندان آبادانی به اندازه‌ای توانمند و با برنامه هستند که می‌توانند حتی برای بسیاری از نقاط مختلف کشور در عرصه‌های گوناگون به عنوان یک مربی و یک مدرس و آموزش دهنده فعالیت کنند، من نیز آمده‌ام دست آنها را بگیرم.

این نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات با اشاره به موضوع فعالیت بانوان، متذکر شد: بانوان آبادان مانند همه بانوان کشور، اولا موتور محرکه جامعه هستند و سهم بزرگی از جامعه متعلق به آنهاست. جریان و رودخانه زندگی ارتباط موثر با جریان بانوان دارد؛ چنانچه ما بانوانی با نشاط، فرهنگی و اهل علم و ورزش در جامعه داشته باشیم به‌طور حتم جامعه ما دارای نشاط خواهد بود. در حال حاضر سرانه پایین فعالیت‌ها در بانوان یکی از عمده مشکلات ما است. در عرصه‌های علمی، ورزشی و سایر عرصه‌ها باید زمینه‌ای فراهم شود تا بانوان با تمام توان حضور پیدا کنند و تمام علایق و سلیقه‌ها اجرا شود تا به سلامت جامعه کمک شود.

مولوی با بیان اینکه اخلاق‌مداری شرط نخست است، اظهار داشت: آبادان مملو از فرهنگ‌های خوب و پر از زیبایی‌ها است. انتخابات مرحله اول به همین شکل گذشت. آبادانی‌ها اهل ادب و معرفت هستند. آبادانی‌ها اهل حوصله هستند و نشان داده‌اند فرهنگ غنی دارند لذا توصیه می‌کنیم انتخابات را همچنان با اخلاق‌مداری دنبال کنند و رعایت اخلاق‌مداری را به هواداران خود توصیه می‌کنم. هواداران رقیب نیز هوادارن ما هستند و هواداران ما هواداران رقیب هستند. هر دو همشهری هستیم و کلاس آبادان را پایین نمی‌آوریم.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه روستاهای آبادان و با ذکر این موضوع که اگر می‌خواهیم آبادان توانمند باشد باید به حاشیه‌های شهر نگاه جدی داشته باشیم؛ تصریح کرد: حاشیه‌های شهر نیاز به توجه ویژه در عمران و آبادی دارند. اگر ما موفق به این کار شدیم سهم خوبی از برنامه، اعتبار، حضور، نگاه و پیگیری را مختص مناطق حاشیه‌ای می‌کنیم. روستاهای آبادان انصافا و حقیقتا نیاز به توجه خاص دارند. فاصله زیاد، باعث اذیت شدن آنها شده است. دوستانی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند مردم شریف، نجیب، مودب، دلسوز، مهمان‌نواز و کارآمد هستند و به یاری خداوند با جدیت در خدمت آنها خواهم بود.

مولوی به مناطق حاشیه‌ای آبادان اشاره و تصریح کرد: اروندکنار و چوئبده پیشتر در تاریخ آبادان نشان داده‌اند که تامین‌کننده بسیاری از مایحتاج آبادان بوده‌اند. در زمینه‌های صیادی، تجارت، کشاورزی و حتی حوزه گردشگری فعال بوده‌اند. اگر بخش مرکزی، چوئبده و دیگر نقاط رونق بگیرد، اطمینان می‌دهم به دنبال آن، آبادان نیز رونق می‌گیرد. ظرفیت‌هایی همچون صیادی و تجاری و کشاورزی در چوئبده و سایر مناطق می‌توانند به رونق و آبادانی آبادان کمک کند. قطعا در احیای نخیلات و اراضی، ما باید برنامه ریزی بهتری را داشته باشیم.

او به مشکلات دیگر مردم آبادان اشاره کرد و گفت: متاسفانه صیادان عزیز اکنون با محدودیت‌های عجیبی مواجه هستند، در صورتی که صیادان عراقی راحت صید خود را انجام می‌دهند. باید زمینه‌ای را فراهم کنیم صیادان راحت‌تر به صید بپردازند، در حال حاضر لنج‌های تجاری به علت بسیاری از موضوع‌های دچار مشکل هستند و حیف است با وجود بندر، جوانان اروندکناری و چوئبده‌ای دنبال شغل باشند. کشاورزی هر دو منطقه از بین رفته است و نیاز به توجه خاص دارد، لذا صنایع تبدیلی می‌تواند به این موضوع کمک کند. رونق کشاورزی می‌تواند به صیفی کاری و محصولات کشاورزی کمک کند. صنایع جانبی می‌تواند در اشتغال نقش به‌سزایی داشته باشد. افزایش برنامه‌ریزی در پرورش ماهی و آبزیان می‌تواند با وجود اروندرود و بهمنشیر به ما کمک کند و انتظار می‌رود این مهم را با مشارکت خود مردم انجام دهیم.

مولوی با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت کشاورزان و دامداران خاطرنشان کرد: اعتقادم این است که بهترین پیمانکار، کشاورز است. اعتقاد دارم که بهترین تخصص‌‌ همان صیادی است. رودخانه بهمنشیر و اروندرود نعمت هستند. خاک این منطقه غنی است. مردم نیز اهل تلاش و کار هستند. اگر یک گام برداشته شود آن‌ها نیز قدم‌های بعدی را بر می‌دارند. اکنون بهمنشیر و بخش مرکزی، درگیر مشکلات عادی هستند. با تامین نیازهای اولیه‌ای که تامین نشده است، می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.

این کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات در ادامه با اشاره به موضوع لزوم حمایت از دولت‌ها، اظهار داشت: هر دولتی که مشروعیت خود را از سوی مقام معظم رهبری اخذ می‌کند، می‌آید که با تلاش خود به کشور کمک کند. در عرصه‌های مختلف می‌بینیم دولت اقدامات مختلفی انجام داده است. ما برای برطرف کردن ضعف‌های دولت کمک می‌کنیم تا برطرف شوند و قطعا همه باید دست به دست هم دهیم و کشور را به اوج قله‌های افتخار برسانیم. باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که به معیشت مردم کمک کرده باشیم. چرخ اقتصادی کشور اگر حرکت کرد به طور حتم خنده‌ بر لبان مردم نقش می‌بندد و انتظار داریم همه باهم کمک کنیم. این دلیلی بر این نیست که حرف نزنیم نقاط ضعف را نگوییم و خواستار اصلاح و تغییر نباشیم زیرا امری طبیعی است.

کد خبر : ۳۶۳۹۱۰