خبرگزاری کار ایران

در دیدار با واعظی مطرح شد؛

اظهار امیدواری وزیر خارجه ترکیه برای توسعه روابط با ایران

نماینده ویژه رئیس جمهور در حاشیه بیست وپنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار وگفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار محمود واعظی و مولد چاوش اوغلو که در ترکیه انجام شد، ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

همچنین رئیس کمیسیون مشترک ایران با ترکیه که درراس هیاتی اقتصادی برای شرکت در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به آنکارا سفر کرده است، در این دیدار با طرح مهمترین مسائل مورد علاقه دو کشور، روابط ایران و ترکیه را تاریخی و برادرانه ارزیابی و نسبت به اهمیت تعمیق و گسترش مناسبات و همکاری‌های در کلیه سطوح سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز برگزاری بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک در جمهوری ترکیه را فرصتی مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی - تجاری دو کشور ارزیابی و ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری‌های صمیمانه ایران و ترکیه در عرصه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بیش از پیش توسعه یابد.

در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ترکیه ضمن بررسی روند اجرایی موافقتنامه های انعقاد یافته در گذشته از جمله تجارت ترجیحی، موضوع توسعه مناسبات درحوزه‌های مختلف به ویژه حمل و نقل، صنعت، تکنولوژی، انرژی، گردشگری، امورگمرکی، سرمایه گذاری، امور بانکی و کنسولی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مراسم امضاء یادداشت تفاهم در مورد نتایج بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بخش پایانی این اجلاس خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری، رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و نیز مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مسئول ذیربط ایران، نماینده ویژه ریاست جمهور در امور ترکیه را همراهی می‌کنند.

کد خبر : ۳۵۹۶۳۴