خبرگزاری کار ایران

محبی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

وضعیت دور دوم انتخابات در استان خراسان رضوی

رییس حزب ندای ایرانیان خراسان رضوی گفت: از آن جایی که هنوز ترکیب نهایی مجلس دهم شورای اسلامی مشخص نیست، پیش بینی ریاست مجلس دهم کار دشواری است.

محمدجواد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از مهمترین رخدادهای سال ۹۴ بود، چرا که آثار و نتایج انتخابات و تصمیمات مردم بعد از توافق هسته‌ای می‌تواند برای ملت سرنوشت ساز باشد.

رئیس حزب ندای ایرانیان خراسان رضوی در خصوص پیش‌بینی وضعیت سیاسی استان در سال ۹۵ تصریح کرد: همانگونه که وزیر کشور نیز اعلام داشت که استارت انتخابات از مهرماه ٩٥ شروع خواهد شد، ما باید منتظر رخداد سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باشیم و از آن جایی که شورای شهر مشهد را جریان پایداری به هر طریقی قبضه کرده، اهمیت حضور منسجم و پرقدرت مردم در انتخابات شورای شهر بیش از پیش احساس می شود.

او با اشاره به اینکه انتخابات در خراسان رضوی فقط در شهرستان تربت حیدریه به مرحله دوم کشیده شده است، افزود: رقابت تنگاتنگی میان آقایان باستانی از جریان اعتدال و خسروی از جریان پایداری در تربت‌حیدریه برقرار است و با مشخص شدن نتیجه این حوزه انتخابیه، ترکیب مجمع نمایندگان استان نیز مشخص خواهد شد.

محبی یادآور شد: با توجه به آن که اغلب نمایندگان مجلس و شورای شهر مشهد عضو جبهه پایداری هستند، وضعیت سیاسی شهر مشهد در سال ۹۵ مشخص است و تغییر خاصی در این شهر اتفاق نخواهد افتاد، اما تغییر محسوسی در سطح استان شاهد خواهیم بود، چرا که نتیجه انتخابات نشان داد که استان از این حالت یکنواختی بیرون خواهد آمد.

او ادامه داد: اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۴ تمام تلاش خودشان را کردند اما اصولگرایان در طول ۲ سال از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کرده، نهادهایی غیر سیاسی را به کانون سیاسی تبدل کرده و از هر امکاناتی در جهت اهداف خودشان بهره بردند.

محبی اظهار کرد: در جناح اصلاحات باید اتفاق و کار قوی تر صورت می گرفت، اما باید قبول کنیم که در اردوگاه اصلاح طلبان، به دلیل رد صلاحیت‌های بی شمار توسط شورای نگهبان عملاً خلع سلاح شدند. در این مسیر حزب ندای ایرانیان به عنوان حزب اصلاح طلب ، به کار خودش در چارچوب قانون ادامه خواهد داد و محکم خواهد ایستاد، این حزب، همگام با شورای هماهنگی اصلاحات و در جهت پیشبرد اهداف اصلاح طلبان انجام وظیفه خواهد کرد.

محبی اظهار کرد: با توجه به آن که هنوز ترکیب مجلس شورای اسلامی مشخص نیست، پیش‌بینی ریاست مجلس دهم کار دشواری است و با توجه به ترکیب مجلس مشخص خواهد شد.

رئیس حزب ندای ایرانیان گفت: باید از مردمی که با تمام انگیزه پای صندوق های رای حضور پیدا کردند تشکر کرد، چرا که علیرغم وجود شرایط دشوار نشان دادند اصلاحات و امید هنوز در مملکت زنده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از حضور حداکثری مردم در انتخابات استان اظهار کرد: امیدوارم شهروندان در انتخابات میان دوره ای تربت حیدریه باز هم به پای صندوق های رای بیایند تا با رای مجدد خود پایه های نظام را مستحکم تر از پیش کنند.

کد خبر : ۳۵۵۵۷۸