خبرگزاری کار ایران

کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان:

به دنبال استقلال کانون وکلا و اجباری شدن وکالت در تمامی محاکم قضایی خواهم بود

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۳۷۹

کاندیدای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه زنان باید جسارت حضور در عرصه سیاسی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید مسئولیت‌پذیری بر عافیت طلبی ارجحیت داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیده فاطمه حسینی در سخنانی در همایش کانون وکلا، حضور نامزدهای «وکالت ملت» در جمع «وکلا» را فرصت مغتنمی در آستانه انتخابات مجلس دانست و گفت: در روزهای آتی همه ما اعم از میزبانان این مراسم و مهمانان در معرض آزمون انتخابات هستیم. انتخابات کانون وکلای مرکز در فاصله یک هفته‌ای با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. از همین تریبون برای نامزدهای حاضر در این انتخابات آرزوی توفیق می‌کنم و به عنوان یک نامزد زن، دستان بانوان وکیل حاضر در این رقابت انتخاباتی را به گرمی می‌فشارم. بانوانی که مسولیت‌پذیری را بر عافیت‌طلبی ترجیح داده و تن به دریای مواج و متلاطمی سپرده‌اند که تندبادها و طوفان‌های بسیاری را در پیش رو دارد.

وی افزود: امیدوارم که بانوان کشورم، رکورد جدیدی در مشارکت در انتخابات به ثبت برسانند. چه بانوان وکیل در انتخابات کانون وکلا و چه تمامی بانوان این سرزمین در انتخابات مجلس. به امید روزی که بانوان این سرزمین به جایگاه حقیقی خود در مناصب رسمی و تصمیم‌گیر دست یابند. هم جسارت حضور داشته باشند و هم جسورانه از حضورشان استقبال شود و مشارکت زنان در امور کشور یک فرصت تلقی شود نه تهدید.

این کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه قطعا روابط دو جانبه وثیقی بین کانون وکلا و خانه ملت می‌توان برقرار کرد، ادامه داد: شما به عنوان جامعه وکلای کشور، دوشادوش مجریان قوانین مصوب مجلس و چه بسا پیش از آنها به نقاط ضعف و قوت قوانین پی می‌برید. بی‌تردید اگر در تصویب قوانینی چون آیین دادرسی کیفری از شما وکلای مجرب نظرخواهی شده بود، اجرای آن مسکوت نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از بازوی مشورتی کمیسیون‌های هم عرض خود در کانون وکلا بهره می‌بردند، شاید امروز با انبوهی از قوانین مواجه نبودیم و تنقیح قوانین با سرعت بیشتری صورت می‌گرفت و در عین حال قوانینی در پارلمان کشور به تصویب می‌رسید که در اجرا با حداقل مشکلات روبرو باشد. به عنوان یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس شخصا معتقدم که هر یک از نمایندگان مجلس باید از پشتیبانی اتاق فکری با حضور مشاوران مجرب در هر حوزه بویژه در حوزه تقنین برخوردار باشد و در صورت پیروزی در انتخابات، نه‌تنها شخصا ارتباطم با کانون وکلا را حفظ کرده بلکه می‌کوشم در قالب طرحی، ارتباط میان کمیسیون‌های مجلس و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس با کانون وکلا را به تصویب صحن علنی برسانم تا از این پس لازم‌الاجرا باشد و این ارتباط همیشگی و مستمر بماند.

این کاندیدای اصلاح طلب انتخابات مجلس دهم در ادامه خطاب به وکلای حاضر در این همایش اظهار داشت: قطعا مجلس و نمایندگان آن نیز می‌توانند با تصویب قوانینی به یاری شما بیایند. از جمله تصویب قانونی که واقعا ضامن استقلال کانون وکلا باشد. نه لایحه‌ای که این اسم را به یدک بکشد اما رسما به دنبال آن باشد که کانون وکلا را از نهادی مستقل به شعبه‌ای در دستگاه قضا تبدیل کند.

حسینی گفت: اگر چه نظارت بر انتخابات کانون وکلا و تایید صلاحیت نامزدهای این کانون برعهده دستگاه قضا است و آنها نقش شورای نگهبان را در انتخابات‌های سراسری برای شما ایفا می‌کنند اما حفظ استقلال این کانون به منزله حفظ حیات آن است. ان‌شالله که این استقلال مادام‌العمر باشد و کانون شما از هر گونه تعرضی در امان بماند. چنانچه به عنوان نماینده مردم راهی خانه ملت شوم، می‌کوشم تا به این مهم جامه عمل بپوشانم.

وی با بیان اینکه می‌دانم اجباری شدن وکالت یکی از ملزومات برگزاری محاکم عادلانه و حق‌طلبانه است، گفت: این هم یکی از مطالبات شماست که تا کنون ردای قانونی نپوشیده‌اید، اگرچه تلاش‌هایی تا کنون در این زمینه صورت گرفته اما گویا دیوان عالی کشور به دلیل هزینه بر بودن آن، در نظر ندارد که چنین بار مالی‌ای را بر مردم تحمیل کند. اما هم دغدغه شما و هم نگرانی دیوان عالی کشور قابل رفع است. آن هم با تصویب قانون جامع‌الطرفینی که قطعا طرح پیش‌نویس آن را می‌توانیم با همکاری هم بنویسیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز