خبرگزاری کار ایران

کرباسچی:

تفکر اصلاحات توانمندتر از تفکر اصول گرایی است/ بهره‌مندی از نتایج برجام موکول به مجلس همراه دولت است

دبیرکل حزب سازندگی ایران اسلامی گفت:‌ اگر مردم نشان دهند از آدم های افراطی خوششان نمی آید آن گاه جناح مقابل با منطق بیشتری با مردم برخورد می کنند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی در «گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان» که عصر امروز در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار کرد:  ۳۷ سالی که از عمر انقلاب می گذرد و  در طول این سال ها انتخابات متعددی برگزار شده، اما متاسفانه دو جریان جدی به دنبال بی اثر نشان دادن انتخابات هستند در واقع یک جریان داخلی و یک جریان خارجی به بی اثر نشان دادن انتخابات دامن می زنند، همه می دانیم در جریان خارجی کسانی که با نظام موافق نیستند، مردم را از انتخابات دلسرد می کنند و چهره نظام را یک چهره غیر منطقی نشان می دهند، در داخل هم بعضی جریانات به این مساله دامن می زنند و به این گونه تبلیغات کمک می کنند.

وی ادامه داد: این جریان داخلی به انتخابات معتقد نیست و نظام را بی نیاز از رای مردم می دانند، اینان این گونه استدلال می کنند چون نظام اسلامی است منهای رای مردم هم مشروعیت دارد، این روش فکری در مقابل دستورات، رهنمودها و تاکیدات امام (ره) است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: در خاطر دارم که امام در ۲۲ بهمن ماه با همه عظمت شان و آن کاریزمای سال ۵۷ در بهشت زهرا (س) عنوان کردند که من به واسطه این که مردم مرا قبول دارند دولت تعیین می کنم این درست مقابل حرف هایی است که کشور را بی نیاز از رای مردم می داند.

کرباسچی تصریح کرد: برخی سعی می کنند با رفتار و القائات خود نشان دهند که رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد و یک عده با تحلیل، نوشتن گزارش سعی می کنند اهداف خودشان را پیش ببرند، با همه این ها ما نباید دلسرد شویم  و از رای دادن نا امید شویم چرا که بنده این گونه تحلیل ها را ادامه همان تحلیل های اول می دانم.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: اگر در طول ۳۷ سال حضور مردم یکپارچه بود قطعا وضعیت انتخابات بهتر بود .حتی در انتخاباتی که در دولت های نهم و دهم داشتیم فضای مناسبی تشخصی داده نمی شد، حال اگر در انتخابات شرکت می کردیم به جای ۱۰تا ۲۰ نفر نماینده تاثیرگذار ۵۰ نماینده اصلاح طلب تاثیرگذار داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: گویی ته دل مان راضی نمی شود و می خواهیم  اصلاحات به صورت یک مرتبه ای اتفاقی بیفتد، اصلاحات یک انفجار ناگهانی نیست، اصلاحات انقلاب، کودتا و برانداز نیست بلکه اصلاحات یک تغییر تدریجی است که نیازمند پیگیری مداوم است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران ادامه داد: ما باید بپذیریم اگر اصلاح طلب هستیم به دنبال یک مقاومت پیگیر و مداوم باشیم، اگر همه نیروهای ما را رد صلاحیت می کنند باز هم باید بایستیم و به دنبال انتخابات باشیم.

کرباسچی با اشاره به اینکه جهت گیری ملت نشان می دهد جریان اصلاحات اکثریت را دارد، افزود: تفکر اصلاحات توانمندتر از تفکر اصول گرایی است.

شهردار اسبق تهران اظهار کرد: اگر مردم نشان دهند از آدم های افراطی خوششان نمی آید آن گاه جناح مقابل با منطق بیشتری با مردم برخورد می کنند.

کرباسچی خاطر نشان کرد: دوستان اصلاح طلب و مجموعه نظام باید به این امر توجه داشته باشند که بیش از آن که به اشخاص توجه کنند توجه شان به گرایش مردم به اصلاحات و اعتدال و دوری از افراط باشد.

شهردار اسبق تهران با اشاره به اینکه نیروهای معتدل و معقول در جامعه زیاد داریم، افزود: ما نیروی اصلاح طلب، معتدل و دوری گزین از افراط کم نداریم، اکثریت مردم همراه با جریان اصلاحات هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این انتخابات به نتیجه برسد یک گردش نخبگان اتفاق می افتد، از این رو  نقش ما در این دوره از انتخابات بسیار مهم است. چهره های معروف و شناخته شده به ما احتیاج ندارند، نقش ما زمانی معلوم می شود که ما باید با چنگ و دندان با صحبت های تک نفره و با هر شکلی که می توانیم آرا را برای نامزدهای کمتر شناخته شده ‏جلب کنیم.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار کرد: بروز انسجام بین جریان اصلاح طلبی اتفاق میمون و مبارکی است،زیرا دموکراسی بدون انتخابات معنا ندارد و انتخابات نیز بدون انسجام سیاسی بی معنا است.

وی  افزود: دوری از خشونت گرایش اکثریت مردم است، اصلاح طلبان باید تلاش کنند این اکثریت را به حضور در انتخابات امیدوار کنند، چرا که بسیاری در تلاش هستند القا کنند که همه چیز از قبل تعیین شده است.

کرباسچی  ادامه داد: برخی حتی تلاش می کنند که کاندیدهای جناح اصلاحات انصراف دهند، از این رو باید امید را در خودمان، جامعه و جریان اصلاحات ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید با پرهیز از افراط، خشونت و دوری از برخورد ناصواب اکثریت را بسیج کنیم، افزود: خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده انسجام خوبی بین جناح اصلاح طلب و حامیان دولت در سطح استان صورت گرفته است.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: ما راهی جز ایجاد مجلس همراه با دولت نداریم، مجلسی که برای دولت سنگ اندازی می‌کند نمی‌تواند ما را به نتیجه برجام امیدوار کند. بهره گرفتن از نتایج برجام موکول به تشکیل مجلسی همراه با دولت است.

کد خبر : ۳۴۷۷۹۸