خبرگزاری کار ایران

دهقانی در نشست شورای امنیت:

ناتوانی شورای امنیت دلیل تداوم جنایات رژیم صهیونیستی است

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بر شمردن جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، ادامه این جنایات را حاصل ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظایف خود دانست.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی روز سه شنبه در نشست آزاد شورای امنیت تحت عنوان «خاورمیانه و فلسطین» به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

او ضمن برشمردن جنایات این رژیم در سرزمین‌های اشغالی از جمله حمله به غیرنظامیان، ادامه محاصره غیرانسانی غزه، تخریب خانه‌های فلسطینیان و ادامه سیاست شهرک سازی، تجاوز به هویت اسلامی بیت المقدس و ضبط غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی که آخرین نمونه آن ضبط ۳۷۰ هکتار از زمین‌های ساحل غربی در این مناطق است، بار دیگر بر حمایت جنبش عدم تعهد از مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

سفیر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل اظهار داشت: شورای امنیت نشان داده است که از حل این بحران ناتوان است و رژیم اشغالگر قدس بدون هراس از هرگونه مجازاتی به سیاست‌های استعماری و غیر انسانی خود ادامه می‌دهد. سیاست‌ها و جنایاتی که با نقض اشکار همه اصول و قوانین بین المللی بویژه کنوانسیون چهارم ژنو که همچنان طی شش دهه ادامه یافته و از سوی جامعه بین المللی محکوم شده است.

دهقانی افزود: جنبش عدم تعهد تاکید می‌کند که این وضعیت قابل دوام نیست و باید به اشغالگری و بی‌کیفری این رژیم که موجب آلام بی‌شماری برای مردم فلسطین شده و ریشه بسیاری از بحران‌ها و بی‌ثباتی‌ها در منطقه خاورمیانه است پایان داده شود.

وی گفت: جنبش عدم تعهد همچنین تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی لبنان و ادامه اشغال بلندی‌های جولان را محکوم می‌کند.

نماینده رژیم صهیونیستی نیز در این نشست در ادعای واهی حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنبش مقاومت در فلسطین و لبنان را به عنوان حمایت از تروریسم یاد کرد و از شورای امنیت خواست تا در نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای و برجام هوشیارانه و شجاعانه عمل کند.

سفیر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به وی گفت: آشکار است که اینگونه اتهام‌ها صرفا با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات و سیاست‌های جنایت‌کارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی که یکی از عوامل اصلی خشونت و افراط‌گرایی در خاورمیانه است مطرح می‌شود و بسیار مضحک است که در خواست از شورای امنیت برای هوشیاری و شجاعت در مقابل برنامه هسته‌ای ایران توسط رژیمی مطرح می‌شود که خود تنها مانع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای است.

دهقانی خاطر نشان کرد: این اظهارات در مورد پرونده هسته‌ای ایران چیزی نیست بجز یک روند جدید تخریب که رژیم صهیونیستی بدنبال شکست مفتضحانه خود در خارج کردن مذاکرات هسته‌ای از مسیر اصلی آن دنبال می‌کند.

کد خبر : ۳۴۱۸۳۰