خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای انتخابات به دلیل ردصلاحیت‌ها رقابتی نیست/ رایزنی روحانی و لاریجانی ادامه دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: از یکسو ما از آقای لاریجانی درخواست کردیم که وارد مذاکره بشوند و در دولت نیز قطعاً آقای رئیس‌جمهور نظارت دقیقی بر صحت اجرای قانون خواهند داشت.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ازسوی شورای نگهبان، اظهار داشت: به‌طورکلی زمان بررسی صلاحیت‌ها باتوجه به حجم بالای نامزدهایی که نام‌نویسی کردند، زمان اندکی بوده و فرصت ۲۰ روزه‌ای که هم‌اکنون در اختیار هیات‌های نظارت و شورای نگهبان قرار گرفته، زمان خوبی است تا بررسی اعتراض‌ها به‌صورت دقیق انجام شود.

قطعاً تعدادی از نامزدهای انتخابات تاییدصلاحیت می‌شوند

او گفت: نمی‌توانیم از هم‌اکنون بگوییم صلاحیت هیچ‌کدام از نامزدهای ردصلاحیت‌ شده، تایید نمی‌شود و قطعاً پس از بررسی مدارک و اسناد ارائه‌ شده، تعدادی از افراد رد صلاحیت‌شده از این مرحله عبور خواهند کرد.

روحانی و لاریجانی درحال رایزنی با شورای نگهبان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به رایزنی‌هایی که در دولت و مجلس درحال انجام است، گفت: ‌ از یکسو ما از آقای لاریجانی درخواست کردیم که وارد مذاکره بشوند و در دولت نیز قطعاً آقای رئیس‌جمهور نظارت دقیقی بر صحت اجرای قانون خواهند داشت.

شورای نگهبان به‌دور از دغدغه سیاسی و فشارها به اعتراض‌ها رسیدگی کند

نماینده مردم گچساران در مجلس یادآور شد: فکر می‌کنم برای این‌که هم حقوق قانونی افراد و نامزدهای انتخابات و هم شورای نگهبان رعایت شود، بهتر است اجازه دهیم در فاصله ۲۰‌روزه موضوع ردصلاحیت افرادی که به‌نوعی حقوقشان تضییع شده یا واقعیت‌های زندگی کاریشان دیده‌نشده توسط افراد دارای‌صلاحیت پشتیبانی شوند و درخواستشان مطرح شود و شورای نگهبان نیز به‌دور از دغدغه‌های سیاسی و فشارهای موجود به اعتراض‌ها رسیدگی کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم با اشاره به تجارب مرحله احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در ادوار گذشته، اعلام کرد: تجربه ادوار گذشته نشان می‌دهد هرگاه وارد یک مسیر تفاهمی برای رفع مشکلات شده‌ایم، فضا بهتر خواهد شد.

فضای انتخابات به دلیل ردصلاحیت گسترده رقابتی نیست

او گفت: البته من مدعی نیستم که صددرصد مشکلات مرتفع خواهدشد اما اگر بتوانیم تعامل خوبی داشته‌باشیم قادر خواهیم بود درصدی از مشارکت نیروهای مختلف را در برخی از حوزه‌ها ایجاد کنیم تا حداقل کمی فضای انتخابات رقابتی‌تر شود، چراکه درحال حاضر در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به هیچ‌عنوان فضا رقابتی نیست و این یک مشکل جدی است.

برتری اکثریت عاقل بر اقلیت قوی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا درصورت عدم حل مشکل ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، این جریان اقدام به دریافت رزومه از نیروهای غیرجناحی تاییدشده و تهیه لیست انتخاباتی بر اساس این افراد خواهد کرد یا خیر، ‌ گفت: اولاً تحریم یا مسائلی از این دست به‌هیچ‌عنوان موضوعیت ندارد و هنگامی که اصلاح‌طلبان در مرحله نام‌نویسی وارد صحنه شده‌اند باید تا پایان در صحنه بمانند. نکته دیگر این است که یک اکثریت عاقل بهتر از یک اقلیت قوی است، چراکه یک اکثریت عاقل است که می‌تواند مملکت را در مدار درست قرار دهد.

باید گفتمان عقلانی را در مدیریت کشور حاکم کنیم

تاجگردون در پایان خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش، همواره توصیه من به دوستان اصلاح‌طلب این بوده که سعی کنیم از ظرفیت کسانی که می‌توانند در مسیر اجرایی و مدیریتی مملکت گفتمان عقلانی را حاکم کنند، استفاده نموده و با حمایت ویژه و عدم انفعال در راستای مدیریت اصولی مملکت تلاش کنیم.

کد خبر : ۳۴۱۳۳۱