خبرگزاری کار ایران

غفوری‌فرد در نشست مجالس نه‌گانه:

حضور بزرگان، دلیل قدرت مجلس اول بود/ با رد صلاحیت مطهری مخالفم

نماینده اسبق مجلس حضور بزرگان در مجلس اول را دلیل قوی بودن این مجلس از ابتدای انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن غفوری‌فرد در مراسم مجالس نه‌گانه به روایت نمایندگان ادوار در سخنانی با بیان اینکه بنده مدت کمی در مجلس اول بودم و بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای از مشهد انتخاب شدم، گفت: رای من در آن زمان از مجلس ۳۲۱ هزار رای بود که تاکنون نیز رکورد دارد، ولی در مجلس یک ماه بیشتر نبودم چرا که به دعوت شهید باهنر و رجایی برای وزارت نیرو معرفی شدم.

او با بیان اینکه در مجلس پنجم مستقل شرکت کردم و تنها فردی بودم که مستقل رای آوردم، گفت: در مجلس هفتم نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای رای آوردم، اما در مجلس هشتم از ابتدا حضور داشتم.

این عضو حزب موتلفه با بیان اینکه مجلس اول یکی از قوی‌ترین مجالس بود، گفت: در این مجلس با حضور بزرگانی مثل مقام معظم رهبری و آقای هاشمی مجلسی قوی شکل گرفت و معتقد نیستم که وجود شورای نگهبان مانع حضور افراد است.

غفوری‌فرد با اشاره به رد صلاحیت علی مطهری برای انتخابات مجلس دهم ضمن اعلام مخالفت خود با این رد صلاحیت، گفت: معتقدم وظیفه نظارت بر انتخابات طبق قانون اساسی که نمایندگان در آن سوگند می‌خوردند، به عهده شورای نگهبان است.

رئیس خانه احزاب با اشاره مجدد به حضور بزرگان در مجلس اول که به تبع‌آن وزن سنگینی به این مجلس داده بود، گفت: ما در این مجلس تجربه قانونگذاری نداشتیم، ولی به خاطر حضور بزرگان قوی‌ترین مجلس بود و بعد از آن بود که این بزرگواران به سایر مناصب منصوب شدند و شاید سطح مجلس کمی کاهش یافت و پس از آن جوانان و اساتید دانشگاه به مجلس آمدند و تجربه‌های خوبی شکل گرفت.

غفوری‌فرد ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به نسبت مجالس خیلی از کشور‌ها پرکار‌ترین مجالس دنیاست.

غفوری‌فرد در پایان تاکید کرد: تاریخ را نمی‌توان حذف کرد. یا ما تاریخ را دوست داریم یا نداریم ولی باید نوشته شود و به دست آیندگان سپرده شود.

کد خبر : ۳۴۰۵۵۷