خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اصل نود:

چند گزارش تخلف از نمایندگان ادوار به شورای نگهبان ارسال شده است

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: تعداد گزارش ارائه شده درباره تخلفات نامزدهای انتخابات مجلس به شورای نگهبان به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی پورمختار با اشاره به نقش کمیسیون اصل نودم مجلس در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس قانون، یکی از راهکارهای شورای نگهبان برای بررسی شرایط و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، گزارش این کمیسیون درباره سوابق افراد به ویژه نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درباره انتخابات مجلس دهم نیز اخیرا شورای نگهبان از کمیسیون اصل نودم مجلس استعلام کرد، که ما نیز گزارشی را درباره برخی افراد و تخلف‌های احزار و اثبات شده به این شورا ارائه کردیم.

او با اعلام اینکه تعداد گزارش ارائه شده درباره تخلفات نامزدهای انتخابات مجلس به شورای نگهبان به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد، تصریح کرد: برخی از این گزارش‌ها مربوط به نمایندگان کنونی مجلس و برخی از گزارش‌ها مربوط به دوره‌های گذشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم که با خانه ملت گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: البته مرجع اصلی بررسی و رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، شورای نگهبان بوده و این شورا مبتنی بر قانون و گزارش‌های ارائه شده و عملکرد نامزدهای انتخابات عمل می‌کند.

 

کد خبر : ۳۴۰۲۸۵